واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

رييس اتحاديه رستوران داران تهران اظهار کرد: بين ۳۰ تا ۴۰ درصد از رستوران ها که امکان فروش بيرون بر نداشتند در اين دو هفته به طور کامل تعطيل بودند.

سيد علي اصغر ميرابراهيمي در مورد تاثيرات تعطيلي دو هفته اي روي اين صنف اظهار کرد:

رستوران ها ظرفيت تعطيلي دو هفته اي را نداشتند، از سال گذشته و قبل از کرونا بازار رستورانها دچار رکود بود و بعد از کرونا اين رکود شديدتر شد به طوري که چند ماه رستورانها تعطيل بودند. بعد از بازگشايي نيز اعلام مکرر اجتناب از استفاده رستوران ها ضربه سنگيني به صنف زد.

وي افزود: به خاطر اين وضعيت بعضي از همکاران ما که مستاجر بودند نتوانستند اجاره بهاي خود را پرداخت کنند و مجبور به تعطيلي کامل رستوران شدند. علاوه بر اجاره بهاي هزينه هاي سنگين ديگر که هر يک نيز نسبت به گذشته گرانتر شده اند مواد اوليه حقوق کارگر حق بيمه و غيره نيز وجود دارد.

رييس اتحاديه رستوران داران تهران تصريح کرد: در محدوديت دو هفته اي نيز گفته شد که رستورانها ميتوانند فروش بيرونبر داشته باشند اما همه واحدها امکان فروش بيرونبر ندارند. بين ۳۰ تا ۴۰ درصد از رستورانها که امکان فروش بيرون بر نداشتند در اين دو هفته به طور کامل تعطيل بودند.

وي افزود: طي هشت ماههي اخير ۲۵ درصد از رستوران دارها تغيير شغل دادهاند.

مير ابراهيمي خاطرنشان کرد: ارگانهاي ذيربط دست ياري به سمت صنف ما دراز کنند، با عدم حمايت بسياري از همکاران ما مجبور به تغيير شغل شدهاند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

خبرهای پیشنهادی