واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

محمدرضا آل سارا، رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران با بيان اينکه چهار کارخانه توليد روغن موتور در کشور فعال است افزود: در گذشته با کمبود روغن موتور مواجه بوديم، اما اکنون توليدکنندگان به حدي توليد را افزايش داده اند که ديگر نه تنها در اين بخش مشکلي وجود ندارد بلکه توليدکنندگان راه صادرات را هم در پيش گرفته اند و اين افزايش توليد باعث شده قيمت اين کالا در بازار متعادل شود.

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر و تعويض روغن تهران افزايش توليد روغن موتور تقلبي را از معضلات اين صنف دانست و گفت: توليد روغن موتورهاي تقلبي باعث شده هم تعميرکار و هم مصرف کننده دچار مشکل شوند به طوري که استفاده از اين روغن هاي تقلبي باعث خرابي قطعات خودرو شده است؛ متاسفانه با وجود افزايش نظارت ها، اما همچنان اين کالاي تقلبي در بازار به وفور پيدا مي شود و مصرف کنندگان را دچار مشکل کرده است؛ تنها راه تشخيص روغن موتور اصل از تقلبي، داشتن برچسب شناسه کالاست.
وي همچنين با اشاره به توليد لاستيک گفت: توليد لاستيک خودروهاي سواري در کشور بيش از نياز بازار است که بنا شده بخشي از توليد صادر شود؛ اکنون 10 کارخانه توليد لاستيک در کشور فعال است که اين واحدها 85 درصد نياز بازار را تامين مي کنند و 15 درصد لاسيتک وارداتي هم مربوط به خودروهاي سنگين از جمله کاميون و اتوبوس است.
به گفته آل سارا، هم اکنون لاستيک در بازار به دليل توليد بيش از نياز، کمتر از قيمت مصوب به فروش ميرسد.
بر اساس اعلاميه جديد اتاق اصناف ايران، طرح مبارزه با قاچاق و توليد روغن موتور تقلبي در چند مرحله در حال اجراست؛ در نخستين مرحله اين طرح مقرر شد که از 15 مهر با فروش هر گونه روغن موتور بدون شناسه کالا برخورد شود. طبق اطلاعيه اتاق اصناف، در صورت مشاهده روغن هاي بدون شناسه، حکم قاچاق براي واحد صنفي متخلف، در نظر گرفته مي شود.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی