واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

روز گذشته، کارگروه مرتبط با شعار سال تحتِ عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در محل سالن جلسات اتاق اصناف تهران به ریاست احمد ابوالحسنی، عضو هیات‌رئیسه این نهاد مردمی و صنفی، تشکیل جلسه داد.

بررسی ظرفیت‌های موجود در اصناف به‌خصوص صنوف تولیدی، تهیه راه فراگیر صنوف در راستای جهش تولید، شناسایی موضوعات و رفع چالش‌های صنوف برای تحقق شعار سال، حضور نمایندگان اصناف در مجامع و شوراهای موثر و تصمیم‌ساز، رفع مغایرت‌های قانونی از قبیل نظارت پیشینی اتحادیه‌ها بر فعالیت‌های صنفی و برنامه‌ریزی برای ایجاد زنجیره تولید صنوف، در دستور کار جلسه روز دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه، قرار داشت که به ترتیب اولویت، توسط روسای اتحادیه‌های صنوف مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در این جلسه از سوی روسای اتحادیه‌های صنوف، تاکید شد که اصناف باید از میزان، کیفیت و کمیت کارخانه‌های تولیدی مطلع باشند و از وجود آن‌ها تنها در برهه‌های حساس سیاسی و اجتماعی در جامعه به‌منظور همکاری و همراهی بهره برده نشود.

ابوالحسنی در راستای  لزوم و ضرورت حفظ اتحاد، همدلی و گام‌برداشتن در استای منافع مشترک درعین همه تضادها و اختلاف نظرها، تصریح کرد: اتحاد و همدلی در واقع تلاش برای تحقق شعار سال است چراکه واحدهای صنفی همه اتحادیه، مستقیم و غیرمستقیم با تولید، توسعه و آبادانی، پیوندی اصیل، اصولی و ناگسستنی دارند.

در ادامه صحبت‌های روسای اتحادیه‌ها تشریح شد که اتاق اصناف برای مردم می‌دود نه برای خودش بنابراین باید به‌دقت مشکلات واحدهای صنفی تولید و توزیع‌کننده مورد بررسی قرارگیرند؛ ضرورت دارد مشخص شود که چه موانعی  بر راه صنوف وجود دارند که تحقق شعار سال را به تعویق می‌اندازد؛ اصناف چه مشکلاتی دارند و در نهایت پیشنهادات کارگروه برای رفع موانع مورد بررسی قرارگرفته تا طبق پیشنهادهایی که در شور و مشورت روسای اتحادیه‌ها حاصل می‌شود، مسئولان ذی‌ربط در وزارتخانه‌ها و سایر نهادها و سازمان‌ها و ارگان های مرتبط، مطلع شوند که با این پیشنهادها که حاصل اتاق فکر صنوف است، به تحقق شعار سال، نزدیک‌تر می‌شویم .

در همین راستا، عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف تهران، به این نکته اشاره کرد که «باید مشکلات راه تولید را عنوان کرده، راهکار آن را هم ارائه داده و بعد مسئولان ذی‌ربط را مورد خطاب قراردهیم که با انجام چنین کارهای تدوین‌شده‌ای منجر به جهش تولید شده و مشکلات رفع ‌شوند اما وقتی ما مشکل را گفته و راه را به شما نشان می‌‌دهیم  و می‌بینیم که متاسفانه خروجی وجود ندارد، پیشنهاداتمان را در قالب نامه خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرده و دادِ خود را به‌منظور تحقق شعاری که ایشان برای سال 1403 به‌منظور رشد و رونق تولید با مشارکت مردم، در نظرگرفته‌اند، به ایشان می‌رسانیم.»

روسای اتحادیه‌های صنوف در این جلسه بر ضرورت آموزش به واحدهای صنفی برای مواجهه با مشکلات و اندیشیدن تدابیری برای داشتن درآمد بیشتر همچنین ضرورت آسیب‌شناسی در اصناف،  تاکید کردند. انتقاد به نقش نماینده وزیر در اتاق اصناف که به‌عنوان عضوی در هیات‌رئیسه از نظر اصولی باید رابط باشد اما متاسفانه به هر علتی، نبوده، موضوع مورد بحث بعدی بود که به گفته روسا، باید منویات اتاق از طریق او به وزیر منتقل شود.

در کارگروه شعار سال همچنین از قول مشاوران هیات رئیسه بر ضرورت حضور فعال در جلسات ملی و بین‌المللی و مطالبه‌گری اتحادیه‌ها تاکید شد تا از مسیر عدم نومیدی و ادامه دادن راه برای تحقق شعار سال، گام‌های اساسی برداشته شود. پیشنهاد شد که از دل کارگروه‌ها، چند کمیته استخراج شده و کمیته‌ها به‌صورت تخصصی و مجزا و موضوعی به بررسی موضوعات پرداخته، نتایج را احصاء کرده و بعد این نتایج به دل کارگروه آمده و طرح موضوع شوند؛ به تصویب اعضای گروه رسیده و به مرحله اجرایی درآیند.

در این کارگروه که چشم‌انداز روشنی از اراده هیات‌رئیسه و روسای اتحادیه‌ها، وجود داشته، ابوالحسنی، تاکید کرد که موضوع مهم ما شعار سال است که حتما باید به جای مشخصی برسد. او نظر روسای اتحادیه را درخصوص نامه به رای گذاشت و پرسید که آیا دوستان نظرشان این است که ما این نامه را تهیه کنیم و همه حضار دردست خود را بالا برده و به اتفاق تصویب شد که اتاق اصناف تهران، جهت تحقق شعار سال، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را خطاب قرار داده و گام‌های تحقق این شعار آمیخته و گره‌خورده با تولید را از جانب مهم‌ترین و مردمی‌ترین واحدهای صنفی به گوش ایشان برسانند.

 

 

 

 

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی