واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

تا به حال هوشمندسازی ساختمان یا همان BMS به گوشتون خورده اما کمتر کسی راجب هوشمندسازی مشاعات ساختمان یا BCMS میدونه 

مهم ترین موارد مورد نیاز هر ساختمان

امنیت ساختمان ، مدیریت ساختمان و هوشمندسازی ساختمان

به خصوص برای مشاعات ساختمان که هم از لحاظ اشتراک بین ساکنین و هم از لحاظ تردد افراد غریبه از امنیت پایین تری برخوردار است . همیشه ورود افراد متفرقه وغریبه به ساختمون از معضلات ساکنین بوده . نگرانی از سرقت منزل یا مزاحمت و هزاران موردی که تا به حال دیده ایم . خیلی جاها حتی دوربین های مدار بسته هم نتوانستند این مشکل را به طور کامل برطرف کنند. حال سیستم BCMS درون خود سیستمی را جای داده است که درب نفرو و پارکینگ و سایر درب های دیگر که مربوط به مشاعات ساختمان مانند روف گاردن و سالن ورزشی و جکوزی و غیره است را تحت کنترل خود دارد و فقط ساکنین می توانند با تگ معتبر خود تردد داشته باشند و هرگونه ترددی به مدیریت یا نگهبان اعلام و ثبت می گردد. اگر کسی بخواهدبا کلید درب ورودی ساختمان را باز کند سیستم آلارم می زند و ورود فرد غریبه با کلید را اعلام می کند.

از مدیریت ساختمون های چند طبقه هم که نگم که برای مدیر ساختمان ها مکافاتی هست به خصوص بحث مالی و شارژ ساختمان . سیستم BCMS این قابلیت را برای مدیر ساختمان فراهم میکند که مدیر ساختمان هر کسی را که نسبت به پرداهت شارژ خود سهل انگاری کرده است از طرق نرم افزار میتواند تگ آن ساکن را به مدت زمان محدودی غیر فعال کند و آسانسور را برای آن ساکن از دسترس خارج کند. مدیر ساختمان می تواند برای برخی از درب های مهم و عمومی ساختمان مثل سالن ورزشی را برنامه زمانبندی تعیین کند و دسترسی به این درب ها را برای ساکنین مد نظر محدود کند و آن ها را شخصی سازی کند. اگر ساکنی تگ خود را گم کند مدیر ساختمان از طریق نرم افزار میتواند تگ جدید تعریف کند . مدیر ساختمان می تواند فقط درون برنامه جامع مدیریت از تمامی اطلاعات تگ ساکنین بک آپ گیری کند و آن را به نفر یا سیستم دیگر منتقل کند.

در هر ساختمان آسایش و راحتی و سرعت بسیار مهم است مخصوصا مجتمع هایی که از تعداد طبقات بالایی بر خوردار هستند افراد زیادی در آن ها سکونت دارند. برای اینکه بخواهید از آسانسور استفاده کنید زمان زیادی صرف اینکه آسانسور به طبقه مورد نظر شما اعزام بشود ، تلف می شود. حالا شما فکر کنید قبل از اینکه بخواهید از آسانسور استفاده کنید،  به محض اینکه از درب نفر رو یا پارکینگ وارد ساختمان شوید ،آسانسور به طبقه همکف یا پارکینگ به صورت اتوماتیک اعزام شود و منتظر سوار شدن شما باشد و آسانسور به گونه ای شخصی سازی شده باشد که فقط شما و ساکنین ساختمان به آن دسترسی داشته باشید و فقط و فقط با تگ شما و ساکنین فعال بشود و قابل استفاده باشد. وقتی که تگ معتبر خودرا به پنل آسانسور اعمال کنید، صفحه کلید آسانسور فعال می شود و بدون زدن دکمه ای، آسانسور به طبقه شما اعزام می شود. سیستم BCMS  دارای حالت میزبان هم می باشد یعنی زمانیکه برای شما مهمان بیاید و شما درب را برای مهمان از طریق آیفون باز کنید، آسانسور به صورت اتوماتیک به طبقه همکف اعزام می شود و به میزان زمان محدودی که شما تعیین کرده اید، آسانسور با صفحه کلید فعال منتظر مهمان می باشد و مهمان را به طبقه شما بدرقه می کند.

تمامی توضیحاتی که داده شد فقط بخشی از کارایی سیستم های BCMS بود.

شرکت رایکا پردازش پارت همه این مشکلات و دغدغه های ساکنین و مدیران ساختمان رو فقط با یک سیستم ((((تکرار می کنم فقط با یک سیستم )))))حل کرده که بهش میگن سیستم هوشمندسازی مشاعات ساختمان یا همون BCMS که امنیت، مدیریت و هوشمندسازی مشاعات را یکجا ارائه میدهد. تازه جالبی این سیستم اینجاست که به طور کل به هیچ اینترنتی نیاز ندارد و از همه جالبتر آن که این سیستم حتی زیرساخت و کابل کشی هم نیاز ندارد و ارتباط گجت ها از طریق وایرلس هست . این سیستم هیچگونه محدودیتی از لحاظ نوع آیفون یا نوع آسانسور و یا برد پاسخگویی فرکانسی ندارد و دارای کدینگ پیشرفته و RFID قوی می باشد.

در کنار ویژگی هایی که برای این سیستم گفتم کلی ویژگی و کاربرد های دیگه هم دارد. اگر میخواهید با دیگر ویژگی های این سیستم آشنا بشوید حتما به سایت و پیج ما سر بزنید.

 از اینکه برای این گزارش وقت گذاشتین سپاسگذارم .

www.raikapardazesh.ir 

raika_pardazesh 

 

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

  1. محمدی گفت:

    واقعا اطلاعات مفیدی بود و فکر کنم کلی از درگیری های ساختمان و بحث مدیریتی رو رفع کنه

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی