واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

بهروز ميلاني، رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران گفت: از موانع مهم بر سر ساماندهي و صدور پروانه کسب مي توان به ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم اشاره کرد. هر چه بيشتر جلو مي رويم قدرت اجرايي اتحاديه ها توسط سازمانها گرفته مي شود. چه وظيفه اي بر دوش اتحاديه هاست که مطالبات سازمان را در واحدهاي صنفي چک کنند. اتحاديه ها وظايف خودشان را دارند اين در حالي است که سازمان امور مالياتي،کار و وظيفه خود را به ما محول نموده و اين عين مانع تراشي براي ساماندهي واحدهاي بدون پروانه است.

ميلاني از ديگر عوامل مشکل ساز را عدم توجه اداره اماکن به پلمب واحدهاي متخلف برشمرد وتصريح کرد: از آنجايي که در جهت ساماندهي به واحد صنفي متخلف توسط اتحاديه چند بار اخطار داده مي شود و سپس بر عهده اداره اماکن است تا با هماهنگي اتحاديه وارد عمل شده و واحد متخلف را پلمب کند؛ اما متاسفانه مدتي است که اين اداره بدون توجه به تخلف افراد از پلمب و اخد متخلف خودداري مي کند.

وي تاکيد کرد: عدم پلمب واحد صنفي متخلف از سوي اداره اماکن باعث مي شود تا ديگر واحدهايي که قانونمند هستند از اطاعت قانون و پرداخت حق عضويت خود خودداري کنند. عدم اجراي قوانين توسط برخي از ادارات باعث هرج و مرج و ناراحتي افراد قانونمند مي شود در نتيجه تصور مي گردد هر که قانونمند عمل نمي کند راحت تر به کسب وکار ادامه مي دهد.

يک نمونه اين عملکرد اداره اماکن طي دوسال گذشته منجر به مشکلات زيادي براي اتحاديه شد. وي از ديگر مشکلات را عدم توجه دولت به جلوگيري از توليدات غير مرغوب وگران داخلي دانسته و گفت: از سه سال گذشته تا کنون در يکي از رسته هاي اين اتحاديه که توليد و فروش لمينت است با توليدات بعضا نامرغوب و گران توسط توليدکنندگان داخلي، اخلال ايجاد شده است و به دلايل مذکور بسياري از واحدهاي صنفي قانونمند اين اتحاديه حاضر به فروش جنس نامرغوب نيستند؛ چرا که با وجدان خود نمي توانند درگير شوند. رئيس اتحاديه تزئينات داخلي ساختمان تهران ادامه داد: برخي از افراد سودجو با اعلام توانمندي براي تامين نيازهاي داخلي لمينت به دولت و سازمان صمت باعث جلوگيري از واردات لمينت مرغوب با قيمت مناسب شده اند.

اين اجناس با قيمت هاي بالا به افراد فروخته و پس از مدت زمان کوتاه ، ميهمان چند روزه هستند و کيفيت استفاده خود را از دست مي دهند و باعث ضرر و زيان مصرف کننده مي شوند. ميلاني در پايان تصريح کرد: بارها به دولت و سازمان صمت اين موضوع را اعلام کرده ايم اما تاکنون هيچ ثمري نداشته و همچنان توليدکنندگان به توليد بي کيفيت لمينت ادامه مي دهند و مصرف کنندگان متضرر مي شوند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

خبرهای پیشنهادی