واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

صنف اشیاء قدیمی و صنایع دستی، یکی از آن‌هاست که به گفته محمد عبداللهی، رئیس اتحادیه این صنف، در شرایطی به‌سر می‌بریم که این رکود بیشتر از همیشه خود را نشان می‌دهد.

بی‌ثباتی در بازار و نوسان قیمت ارز همچنان ادامه دارد و به‌گفته محمد عبداللهی، رئیس اتحادیه صنف اشیاء قدیمی و صنایع دستی، با افزایش رکود بازار و تورم‌، بازار به‌سرعت به‌ سمت رکودی دوباره پیش می‌رود و از آن‌جایی که توان اقتصادی مردم در خرید و استفاده از کالا و خدمات، روز به روز کمتر شده لذا در برنامه‌ریزی هزینه‌های خانواده، جایی برای این قسم کالاها برای هدیه یا برای استفاده خود خانواده‌ها و افراد، باقی نمانده و به‌کلی از سبد خانوار حذف شده است.

عبداللهی ازطرفی باتوجه به نوسان و افزایش قیمت دلار، بالارفتن دستمزدها، لوازم و مواد اولیه، قیمت تمام‌شده هم اشاره می کند که روز به روز گران‌تر شده و مجموعه این عوامل باعث می‌شود رکود بازار صنایع دستی به‌شدت بیشتری خود را نشان دهد.

به گفته او، بیشتر نگاه واحدهای صنفی به خرید توریست‌ها بود که به‌دلیل تحریم‌ها از آن هم محروم هستند. عبداللهی توضیح می‌دهد که «صنایع دستی ایران از لحاظ  تنوع و کمیت در کل دنیا منحصر به فرد است و اروپایی‌ها و کشورهای غربی نسبت به کشورهای آسیای میانه و خاور دور، علاقه‌مندی بیشتری دارند لذا بیشتر مشتریان صنایع دستی، غربی‌ها هستند که آن‌ها هم به همان دلیلی که گفته‌شد دیگر به ایران نمی‌آیند.»

 

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی