واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

سيد محمد عبدالهي، رئيس اتحاديه فروشندگان اشياي قديمي و صنايع دستي تهران تاکيد کرد: اگر بخواهيم واقعا بازار را تنظيم کنيم بايد قيمت کالاها به گونه اي باشد که توان مردم به خريد آنها برسد. از سوي ديگر کيفيت کالاها را نيز بايد بالا ببريم. ارزش قيمت گذاري در توليد کالاها نيز به قيمت مواد اوليه، ماشين و ابزارآلات توليد و هزينه هاي ديگر بر مي گردد که بايد از سوي دولت هم نظارت شود و هم با قيمت متعادل و مناسب در اختيار توليدکنندگان قرار گيرد.

وي ادامه داد: حفظ و نگه داري کارگاه هاي توليدي، کاهش نرخ ارز، ايجاد امکانات و تسهيلات براي صادرات، موجب کاهش قيمت ها و رونق اقتصادي خواهد شد در غير اين صورت هيچ تغييري در قيمت محصولات ايجاد نمي گردد و مصرف کننده هميشه در خسران خواهد بود.

عبدالهي تصريح کرد: در حال حاضر مردم به جاي خريد کالاهاي جديد، اجناس قديمي را تعمير کرده و سعي مي کنند مخارج خود را افزايش ندهند تا با مشکلات اقتصادي روبه رو نشوند، چرا که با مخارج و سطح هزينه هاي فعلي امکان پس انداز ندارند.

وي از عمده معضلات سال هاي اخير را فعاليت فروشگاه هاي اينترنتي و زنجيره اي خواند و گفت: فروشگاه هاي اينترنتي و مجازي، مجوز فعاليت را از سازمان صمت اخذ مي کنند و فروشگاه هاي زنجيره اي نيز زير نظر اتحاديه ديگري هستند، اين در حالي است که اتحاديه ها داراي قانون نظام صنفي بوده و نمي توانند بدون نظارت و قانون فعاليت کنند؛ اما فروشگاه هاي مجازي بدون نظارت در حالت گسترش بوده و بدون اينکه هزينه هاي واحد هاي صنفي را داشته باشند، خود شروع به فعاليت کرده و سودهاي کلان مي برند آن هم بدون پرداخت ماليات و هزينه هاي حامل هاي انرژي و اجاره بهاي مغازه.

عبدالهي در بيان معضلات کسب و کار در فضاي مجازي ادامه داد: اين شرايط به گونه اي است که همه رسته ها در تمامي کالاها تنها از يک اتحاديه پروانه مي گيرند.آيا يک اتحاديه به تنهايي مي تواند بر اين همه فعال در رسته هاي مختلف نظارت کند آن هم بدون قانون نظام صنفي؟ اين در حالي است که هر فردي در فضاي مجازي براي فروش هر کالايي بايد از همان اتحاديه مربوطه پروانه اخذ کند. اتحاديه ها خوب مي توانند بر عملکرد اين فعاليت ها نظارت کنند و مطمئناً تاثير زيادي بر قانونمند شدن افراد خواهد داشت.

وي با يادآوري توانايي ها و پتانسيل اصناف گفت: اصناف به دليل اشراف به کالاها و خدمات ارايه شده در حيطه فعاليت خود، تجربه و علم فراوان در همان حوزه، توانايي درک آسيب هاي موجود و موشکافي مشکلات را دارند. دولت با استفاده از تجربيات اصناف مي تواند در حوزه تنظيم بازار بسيار موفق تر عمل کند.

عبدالهي در پايان تاکيد کرد: اصناف صادقانه و داوطلبانه تجربيات خود را در اختيار دولت مي گذارند تا تنظيم بازار به نحو شايسته انجام گيرد چرا که اين موضوع بر داد و ستد اصناف تاثير بسيار مفيد دارد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی