واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

مهدي يوسف خاني، رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران با بيان مطلب فوق افزود: ايجاد فروشگاه هاي زنجيره اي در مجموع کاملاً به زيان اصناف منجر شد، بطوريکه تعطيلي و بيکاري عده بسياري از خرده فروشان و کارگران شاغل آنها را در پي داشت. اگر رسالت اين است، نباشد بسيار بهتر خواهد بود.

وي در ادامه گفت: فروشگاه هاي زنجيره اي با درج قيمت هايي بدون منبع و ماخذ براي اقلام خود، مشتريان را به نوعي گول مي زنند به طور مثال قيمت برنج ايراني در هر کيلو 18 هزار تومان تعيين مي شود در حاليکه با هر شکل احتساب، کمتر از 29 هزار تومان در کيلو نيست. قيمت 18 هزار توماني نه اين است که با برنج خارجي مخلوط شده و به جاي برنج ايراني به خورد مشتري مي دهند؟ يا اينکه تخفيفات 50 تا 60 درصدي بر روي هر کالا!!! آيا امکان پذير است؟ اين کالاها را از کجا تهيه مي کنند که مي توانند اين گونه تخفيف بدهند؟ آيا دروغ گويي ملاک عمل براي فروش است ؟

يوسف خاني با بيان اينکه هيچ نظارتي بر فعاليت اين فروشگاه ها نيست تصريح کرد: بدون تعهد کسب و کار کردن، کار فرد بي تعصب به هموطن است. با اين کار فقط عده اي فعال صنفي را بيکار کردند. هيچ نظارتي بر فعاليت فروشگاه هاي زنجيره اي نيست در حاليکه خرده فروشان تحت نظارت اتحاديه هاي خود کار مي کنند و دائم از طريق بازرسان رصد شده و در صورت تخلف و شکايت مشتريان به اين مشکل رسيدگي مي شود. فروشگاههاي زنجيره اي در تمامي کشورهايي که اين سبک از خريد و فروش را دارند، قاعده اي مشخص و معلوم دارد ، فضايي کاملا مناسب در متراژِ معلوم و خدماتي در خور فروشگاه هاي زنجير ه اي را ارائه مي دهند. کاملاً بر حوزه اين فعاليت نظارت دارند.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران در رابطه با قيمت مرغ در واحدها ي صنفي بيان داشت: اکنون روزانه بيش از 500 تا 600 تن مرغ در بازار عرضه مي شود که با قيمت 20 هزار 400تومان به مشتريان ارائه مي شود. در برخي از فروشگاه ها مرغ کيلويي 29 تا 30 هزار تومان عرضه مي شود که توصيه مي کنيم مردم از اين افراد که از شرايط موجود سوء استفاده مي کنند، خريد نکنند. اين نويد را به مردم عزيز مي دهم تا 10 روز آينده قيمت مرغ کاهش خواهد يافت.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی