واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی انجام شد؛ دیدار رئیس اتاق اصناف ایران با رایزن اقتصادی سفارت مجارستان

,

رئیس اتاق اصناف ایران، امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با رایزن اقتصادی سفارت مجارستان در محل اتاق اصناف ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

,

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، این دیدار در راستای همکاری دوجانبه و گسترش روابط اقتصادی فی‌مابین انجام شد.

,

مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در ابتدای این نشست با اشاره به ظرفیت‌های صادرات صنفی ایران در حوزه‌های تجهیزات کشاورزی، موادغذایی، فرش، خشکبار و سایر اقلام گفت: اتاق اصناف ایران در نظر دارد در دوره جدید فعالیت خود با ورود به فضای بین‌المللی و صادرات محصولات صنفی، از ظرفیت اصناف برای توسعه روابط بین‌الملل استفاده کند.

,

وی افزود: در حال حاضر، ایران در تولید بسیاری از کالاها و خدمات به خودکفایی کامل رسیده است و با توجه به اشتراکاتی با کشور مجارستان به ویژه در حوزه مواد غذایی و کشاورزی وجود دارد، اتاق اصناف ایران تمایل دارد با حداکثر توان خود برای توسعه روابط تجاری با مجارستان وارد مذاکره شود.

,

رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: حوزه تجهیزات پزشکی در ایران یکی از بخش‌های مهمی است که نیازمند تأمین کالا از طریق واردات است و لذا مجارستان می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای صادرات تجهیزات پزشکی به ایران باشد.

,

صفایی بر  ضرورت تشکیل کارگروه مشترک میان اتاق اصناف ایران و رایزن اقتصادی سفارت مجارستان  تأکید کرد و گفت: ایجاد این کارگروه می‌تواند فرصت‌های اقتصادی دو کشور را به خوبی تبیین کرده و افق روشنی را  پیش روی فعالان صنفی دو کشور قرار دهد.

,

روبرت نمت، رایزن اقتصادی سفارت مجارستان نیز در ادامه  این نشست با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه با اتاق اصناف ایران بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های تجاری دو طرف تأکید کرد و گفت: مجارستان در حوزه تولید موادغذایی، از استقلال کامل برخوردار است، اما آجیل و خشکبار مورد نیاز، در حال حاضر از ایران تأمین می‌شود

,

وی افزود: برای توسعه همکاری‌های دوجانبه آشنایی دقیق با ظرفیت‌های تولیدی و تجاری هر دو کشور نیاز است. در همین راستا نیز لازم است فهرستی از نیازهای وارداتی ایران و مجارستان تهیه شده و در اختیار دو طرف قرار گیرد.

,

به گفته وی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دو کشور فرصت بسیار ارزنده‌ایی برای فعالان اقتصادی است تا از نزدیک با دستاوردها و محصولات صنفی و صنعتی کشور مقابل آشنا شده و خط‌مشی مشخصی را برای ادامه همکاری ترسیم کنند.

,

 لازم به ذکر است در این نشست، محمدرضا صوفی، دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف ایران،  علی توسطی، مشاور ارتباطات اجتماعی و مشارکت های فراسازمانی اتاق اصناف ایران، احسان سقایی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران و مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران حضور داشتند.

,

۰

۵بازدید

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف ایران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی