واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

صادرات کاشي با وضعيت کنوني کاملاً به نفع کشور است

به گزارش صنف نیوز مصطفي گودرزي، رئيس اتحاديه کاشي ساز و کاشي فروش گفت: به عنوان فردي که سال هاي زيادي در اين عرصه فعاليت داشته ام مي دانم که توليد کالا در اين صنف چه ميزان مواد و کارگر نياز دارد.

از خاک کشوري بايد در توليد اين محصول استفاده کرد که امانتي در دستان ماست؛ اما چه بايد کرد. صادرات هم نياز کشور است و اشتغال زايي در اين حوزه نيز از ديگر نيازها مي باشد. او ادامه داد: براي اينکه بتوانيم اين محصولات را به قيمت واقعي در جهان به فروش برسانيم مي توان به جاي کشورهايي که ارزان از ما مي خرند به کشورهايي فروخت که حاضرند مبالغ بسيار بيشتري بپردازند؛ همچنين به کشورهاي زيادتري صادر نمود.

به قطع و يقين مي گويم که محصولات ايران همپاي محصولات ايتاليا مي باشد و بايد به جاي کميت توليد به کيفيت و گسترش صادرات فکر کرد. گودرزي در ادامه بيان داشت: توليد کشور از لحاظ کمي به نسبت سال گذشته بسيار بهتر شده است؛ هر چند نيازمند دسترسي بموقع مواد اوليه براي لعاب بر روي توليدات هستيم.

ثبت سفارش نيازهاي مواد اوليه بموقع انجام مي شود اما در شرايطي که زمان شيوع ويروس کرونا اتفاق افتاد ميزان مواد اوليه در کشور با کمبود و گراني سرسام آوري روبه رو شد بطوريکه در اسفند ۹۸ هر کيلو سيلي کاس زيرکينيوم را ۲۸ هزار تومان مي خريديم اما اکنون با مبلغ هر کيلو ۸۴ هزار ۵۰۰ تومان مي خريم که در زمان کمبود به هر کيلو ۱۱۰هزار تومان هم رسيده بود. او همچنين با اشاره به مشکلات صنف خود گفت: نرخ ارز بالا براي تهيه مواد اوليه، محدوديت هاي مبادلات خارجي و شيوع ويروس کرونا همگي باهم مشکلات عديده اي را برايمان ايجاد نموده است.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر :



دیدگاه های شما :

  1. محمد خیری گفت:

    درسته صادرات به نفع کشوره ماست ولی تعامل مالی با ایران به نفع هیچ کشوری نیست

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی