واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

حسين رواسي، رئيس اتحاديه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سيرابي( طبخ شده وخام) تهران اظهار داشت: تصور مي شود به دليل سرد بودن هوا متقاضي براي کله و پاچه و شيردان بيشتر شود؛ اما کاهش دام ذبح شده در شش ماه دوم و در نتيجه کم شدن مواد اوليه مورد نياز صنف، تعداد مشتريان را نيز کاهش مي دهد.

وي ادامه داد: گوشت به دست آمده در شش ماه دوم کفاف رستوران ها و واحدهاي صنفي قصابي را مي دهد،. همانگونه که مي دانيم دام در شش ماه دوم پروارتر و گوشتي تر مي شود به طوريکه در 40 کيلو مي توان 20 کيلو گوشت تهيه کرد؛ اما شش ماهه دوم دام با وزن 60 کيلو حدود 30 کيلو گوشت مي دهد.

رواسي افزود: کاهش تعداد مشتري در زمستان نيز به نسبت تابستان به دليل عدم مسافرت مسافران در رستوران ها نيز منجر به کم شدن تقاضا براي گوشت و کمتر ذبح شدن گوسفند مي گردد. اين عامل هم به کمتر شدن کله پاچه دامن مي زند.

رئيس اتحاديه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سيرابي( طبخ شده وخام) تهران با اشاره به جلوگيري از قاچاق گوسفند به خارج از کشور بيان داشت: خوشبختانه مدتي است خروج قاچاق گوسفند به خارج از سوي مرزبانان کشور رصد و کنترل مي شود. سابق بر اين قاچاق گوسفند به راحتي و بي دغدغه انجام مي شد. دام ايراني کيفيت بسيار بالايي دارد، طعم دام ايراني در هيچ جاي دنيا وجود ندارد براي همين متقاضي زيادي در خارج از مرزها دارد که مدتي است مرزها کنترل مي گردد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی