واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

بیژن عبداللهی، رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، ضمن اشاره به بالارفتن قیمت‌ها و دشواربودن تهیه مواد اولیه مایحتاج و مورد نیاز شهروندان از مواد خوراکی گرفته تا قیمت مسکن همچنین اشاره به تاثیری که کرونا بر فرهنگ برگزاری مراسم و کیفیت آن‌ها گذاشت، می‌گوید که «ای کاش بانک مرکزی ورود می‌کرد؛ مثل کاری که الان برای سراهای ایرانی انجام می‌دهند. طرف ما بانک باشد و مشتری بیاید و مراسمش را قسطی برگزار کند یعنی وام‌ِ برگزاری مراسم بدهند.»

عبداللهی به  دفاتر زیرزمینی عقد اشاره می‌کند که خود مشکل‌ساز شده و دفاتر مجاز و عضو اتحادیه را با چالش و کسادی کار مواجه کرده‌اند؛ واحدهایی که با مشکلات بسیاری نظیر روال نامعقول دریافت مالیات و ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها در رقابتی نابرابر با مراکز غیر مجاز قرار دارند.

به‌گفته او اینگونه مراکز در اوج روزهای کاری آن‌ها در هفته یعنی پنجشنبه و جمعه در گرفتن مراسم بیداد می‌کنند؛ بر مبنای گزارش میدانی که توسط خود او و همکارانش، حین بازرسی تهیه شده است، در روز جمعه از آن همه باغ‌تالار، تنها در یک تالار، مراسم پنجاه‌نفره برگزار شده بود که آن هم تولد فرزند خود صاحب تالار بود! همزمان و در همان شب آن‌ها از گرم‌دره هم بازدید و مشاهده کرده اند که تقریبا همه تالارهای غیرمجاز مشغول برگزاری مراسم بوده‌اند!

به‌گفته رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، برگزاری‌ مراسم در تالارهای غیرمجاز می‌تواند حواشی زیادی به‌دنبال داشته باشد سوای این‌که امنیت افراد در آن حفظ نشده و ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برای آن‌ها رخ دهد.

عبداللهی به دفاتری که ثبت عقد و طلاق را انجام می‌دهند هم اشاره کرده و می‌گوید که آن‌ها زیرمجموعه ما هستند و اگر قرار است مراسمی گرفته شود باید به اتحادیه ما بیایند؛ اگر نه برگزاری مراسم در این دفاتر، تخلف محسوب می‌شود.

او در نهایت از اماکن و نیروی انتظامی که در برقراری نظم و امنیت، کمال همکاری را با اتحادیه داشته‌اند تشکر کرد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی