واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران مجالس، یکی از صنوفی‌ست که حرفه تخصصی‌اش این روزها از پلیس+10 و دفاتر پیشخوان دولت و ثبت‌ احوال و حتی مدارس گرفته تا برخی شرکت‌ها با رانت‌های ویژه و حتی کلینیک‌های زیبایی و اعمال جراحی مربوطه و بیمارستان‌ها مورد تعرض قرارگرفته.

محمدرضا محمدی، رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران مجالس، ضمن توضیح و نام‌بردن از برخی مراکز و موسسات و افرادی حقیقی و حقوقی دیگری که حقوق عکاسان و فیلمبرداران را ضایع می‌کنند به‌طور اختصاصی به کلینیک‌های عمل جراحی زیبایی و بیمارستان‌های زنان و زایمان، اشاره می‌کند که جدیدا فیلمبردار و عکاس استخدام کرده و کار صنفی آن‌ها را انجام می‌دهند.

به‌گفته محمدی، این نوع موازی‌کاری، تبعات زیادی برای صنوف و واحدهای صنفی داشته و اوضاع کاری عکاسان و فیلمبرداران را کساد می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران مجالس، ضمن بیان این موضوع که مواردی مثل تولد نوزاد از ان دست اتفاقاتی‌ست که یکبار در زندگی افراد رخ می‌دهد و قابل تکرار نیست، به این نکته اشاره می‌کند که این قسم فعالیت‌های تخصصی باید به دست افراد متخصص و عضو اتحادیه صورت بگیرد تا کیفیت وهزینه رعایت شده و هم مانع از دورخارج شدن واحدهای صنفی مربوط به عکاسی و فیلمبرداری شود.

آتلیه سیار؛ بلای جان عکاسان

معضل دیگری که داریم، پدیده‌ای است، پدیده‌ای است که برای عکاسی در مراسم عروسی‌ها اتفاق افتاده است. به‌گفته محمدی: این‌ها تداخل صنفی ایجاد می‌کنند؛ معمولا صاحبان تالار این کار را نمی‌کنند و توسط مستاجران تالار یا مدیران دفاتر، صورت می‌گیرد؛ یک گروه فیلمبرداری از صبح با شماست و کارهایتان را انجام می‌دهد و با شما تا سالن هم می‌آید و طبیعتا حق اوست که فیلم و عکس تالار را هم انجام دهند منتها الان گروهی به اسم آتلیه سیار، با مسئولان تالار مذاکره کرده که این کار را انجام داده و کل مراسم را پوشش داده و رقم بزرگی از صاحب مراسم بگیرند.

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران مجالس با بیان اینکه یک فیلمبردار مراسم عروسی عمده سودی که می‌برد از عکسش است، توضیح می‌دهد که گروهی که گفته شد، عکس‌ها را پرینت می‌گیرند و عکس دست خودشان می‌ماند و جواز هم نداشته و صرفا به‌خاطر پول زیادی که به تالارهای می‌دهند اجازه کار پیدا می‌کنند.

 

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی