واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

محمدرضا کلانتري، رئيس اتحاديه تهيه و توزيع کنندگان تجهيزات مواد مصرفي دندانپزشکي تهران در ادامه تاکيد کرد: همه اعضاي صنف مواد و تجهيزات دندانپزشکي دايم تلاش مي کنند تا توليد داخلي شکل گرفته و بتواند جايگزين خوبي براي کالاهاي خارجي باشد. قطعا مي توانتم با واردات تکنولوژي و مواد اوليه با کيفيت در توليد بسياري از مواد و تجهيزات دندانپزشکي در داخل ايران موفق عمل نماييم .

کلانتري تصريح کرد: اگر توليد داخلي پا بگيرد، بطور قطع کشور نيازمند واردات از خارج نيست. صنف ما در دوره تحريم ها واقعا شرايط سختي را سپري کرد، از سويي دور زدن تحريم ها و مشکلات ارز دولتي و و از سوي ديگر دردسرهاي سامانه هاي نظارتي نظم صنف را بر هم زد و رقابت سازنده و همکاري هاي صنفي را دچار اختلال کرد.

وي با اظهار اميدواري گفت: ما اميدواريم من بعد و با عزم ملي همگان، تهيه و توزيع کالاهاي دندانپزشکي به سمت توليد داخل و رفع موانع توليد هدايت شود. تحقق اين مهم مي تواند با اعطاي تسهيلات ارزان بانکي، تسهيل واردات مواد اوليه و ماشين آلات خط توليد، رفع موانع صدور مجوز توليد و شفاف سازي و تسريع در روند صدور پروانه ساخت توسط وزارت محترم بهداشت و آموزش و تشويق اعضاي معتبر و با تجربه صنف براي ورود به توليد به جاي واردات کالا اتفاق بيفتد و از انتظارات ما در تحقق فرامين و هدايت هاي مقام معظم رهبري است.

کلانتري در خصوص اثرات تعطيلي هاي ناشي از کنترل شيوع کرونا بر صنف بيان داشت: تعطيلات کرونايي و قرنطينه متوالي براي کنترل شيوع کرونا موجب اختلال گسترده در نظام توزيع کالاهاي دندانپزشکي شده است . با تلاش اتحاديه دندانپزشکي اين صنف از گروه 2 مشاغل ضروري به گروه 1 انتقال يافت و در حال حاضر با حداکثر توان خود به انجام ماموريت و تحقق وظيفه تهيه، توليد و توزيع کالاهاي دندانپزشکي است.

او افزود: در عين حال بسته بودن بسياري از مطب ها و دانشکده هاي دندانپزشکي و نيمه تعطيلي کلنيک هاي بزرگ دندانپزشکي موجب کاهش تقاضا و فروش همه گروه هاي کالايي مواد و تجهيزات دندانپزشکي شده است. بسياري از کالاها در قفسه مغازه ها در حال انقضاي مصرف است و سفارشات در پيک چهارم کرونا نسبت به دوسال پيش به يک چهارم رسيده است؛ لذا اميدواريم هر چه سريع تر عمليات واکسيناسيون جامعه و برگشتن به وضعيت عادي تحقق پيدا کند و دوباره رونق و رشد و بالندگي به صنف تهيه و توزيع کالاهاي دندانپزشکي برگردد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی