واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

محمد جواد کرمي، رئيس اتحاديه نان هاي حجيم و نيمهحجيم با بيان مطلب فوق افزود: نانهايي که صبحها مردم جلوي اغذيه فروشيها ميبينند مربوط به اينگونه توليدکنندگان است به همين دليل بايد اغذيه فروشي ها زماني که مي خواهند نانهاي مورد نياز خود را تهيه کنند از فروشندگان اين نان ها مجوزهاي لازم را اخذ کنند تا مشخص شود که منشأ اين نان ها از کجاست و اين نظارت بايد توسط اتحاديه اغذيه فروشان ايجاد شود.

کرمي ادامه داد: ما در اتحاديه نان هاي حجيم و نيمه حجيم اين امکان را داريم که تمام اغذيه فروشيهاي تهران را حمايت کنيم و نان آنها را به صورت استاندارد و با استفاده از فروشندگان و توليدکنندگان منطقه اي خود تامين کنيم.

وي ادامه داد: مردم از لحاظ استاندارد بودن، کيفيت و سلامت محصولات فروشگاه هاي نانهاي حجيم و نيمه حجيم خيال شان راحت باشد زيرا نظارت هاي کافي کاملا انجام ميشود.

رئيس اتحاديه نانهاي حجيم و نيمه حجيم با اشاره به فعاليت هاي اين صنف اظهار داشت: حدود 600 واحد صنفي در سطح تهران و 3800 واحد در کل کشور نانهاي حجيم و نيمه حجيم را توليد ميکنند و همچنين تلاش داريم تا با توجه به سال توليد، پشتيباني ها و مانع زداييها، تعداد توليدکنندگان نان را افزايش بدهيم و يک سامانه اي را طراحي کرديم از طريق سامانه به نام اصناف ايرانيان ميتوانند پروانه مجوز خود را دريافت کنند.

وي ادامه داد: افرادي که تمايل دارند ميتوانند مجوز نان و شيريني را همزمان بگيرند به صورتي که مجوز نان را از ما و مجوز فعاليت در حوزه شيريني را از اتحاديه قنادان بگيرند.

کرمي با اشاره به اينکه امروز در جامعه اصناف حدود 20 درصد تداخلي صنفي در همه صنوف وجود دارد، گفت: بايد همه کمک کنيم تا مشکلات و اين تداخل صنفي حل شود و اتحاديه ما و اتحاديه قنادان نيز بايد تلاش کنيم تا تداخلات صنفي کاهش پيدا کند و در همه کشورهاي پيشرفته دو محصول نان و شيريني در کنار هم قرار ميگيرند و ميتوانند فعاليت کنند.

وي با اشاره به اينکه در فروشگاه هاي نانهاي حجيم و توليدکننده هاي آنها نظارت کافي وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت، مرکز نظارت 124 و تعزيرات، کميسيون بازرسي و فني اتحاديه بازرسي هاي لازم را انجام ميدهند و اگر کسي تخلف کند به او اخطار ميدهيم و در مرحله بعد به صورت کتبي اخطار داده ميشود و او را ملزم ميکنيم که ايرادات را برطرف کند و اگر ديديم که تخلفات ادامه دارد او را به تعزيرات معرفي ميکنيم و بارها شده که ما خودمان واحدهاي متخلف صنف خودمان را به تعزيرات معرفي کردهايم.

کرمي افزود: توليدکنندگان نان هاي حجيم آرد ارزان تري تهيه ميکنند و طبيعي است که محصول نهايي آنها نيز در مقايسه با محصولات ديگر ارزان تر باشد؛ اما از لحاظ کيفيت هيچ کاهشي در کيفيت شاهد نيستيم و فارغ از همه بازرسيها و نظارت ها، مرجع اصلي کيفيت، مردم هستند و اگر کيفيت جنسي پايين باشد، مردم خريد نميکنند.

وي ادامه داد: اعضاي صنف از آرد يارانهاي نوع 2 استفاده ميکنند و همين مسئله باعث ميشود قيمت نهايي را کنترل کنيم. هر سال بايد قيمت نهايي را در کميسيون سازمان حمايت ارائه و بعد از بررسي، آن را اعمال کنيم؛ نميتوانيم خارج از قيمت مصوب، اجناس خود را بفروشيم؛ اما کيفيت خود را هرگز کاهش نداديم و مثلا شاهد هستيم که کيک يزدي که توليد ميکنيم با استقبال خوبي همراه شده است. همچنين علاوه بر نظارتهاي بهداشتي و فني از سوي نهادهاي ذيربط، نظارتهاي کيفي نيز انجام ميشود و اتحاديه نيز بر کيفيت فعاليت صنوف کاملا نظارت دارد.

وي با اشاره به اينکه تمامي مردم در دنيا نسبت به نانواييها اقبال بيشتري نسبت به شغلهاي ديگر نشان ميدهند، ادامه داد: در ايران بر اساس مصوبه دولت، توليد و فروش محصولات جانبي نان در کليه فروشگاه هاي نان و نانوايي ها مجاز است و دولت با اين کار اجازه داده محصولات جانبي توليد شود و به نوعي به نانوايان اعلام کرده با اين کار ميخواهد به آنها کمک کند تا آنها قيمت اصلي نان را افزايش ندهند و کيفيت آن را نيز کاهش ندهند به همين دليل از سال 98 به بعد، نانهاي پرمصرف افزايش قيمت نداشتهاند.

کرمي افزود: البته بايد اين نکته را تاکيد کنيم که بخشي از محصولات مانند شيريني هاي کشمشي، کيک يزدي و کنجدي از قديم در فروشگاه هاي نان توليد ميشده است. بر اساس مصوبات، ما در محصولات خود ميتوانيم از روغن، شکر و کره استفاده کنيم و نانهاي شيرين را ميتوانيم هم توليد کنيم و هم بفروشيم؛ اما فقط اجازه توليد شيريني تر را نداريم مگر فروشگاه هايي که هم مجوز نانهاي حجيم را داشته باشند و هم مجوز قنادي.

وي ادامه داد: 80 درصد شيرينيها و ساير محصولاتي که به جز نان در فروشگاه هاي ما عرضه ميشود از قناديهاي مجوزدار تهيه شده است و در زمان عرضه اين کالاها در فروشگاه، وزارت بهداشت آن را بررسي ميکند و فروشنده بايد ثابت کند که اين کالا را از يک قنادي مجوزدار خريده است و اگر مردم تخلفي در اين فروشگاه ها ديدند مي توانند با اتحاديه تماس بگيرند.

کرمي درباره عرضه برخي نانها مانند نانهاي ساندويچي به صورت فلهاي در مغازههاي اغذيه فروشي و مشکلات بهداشتي که بعدا به وجود ميآيند، گفت: در شهر تهران حدود 12 هزار واحد اغذيه فروشي وجود دارد که نانهاي اين اغذيه فروشيها به صورت محلي و منطقهاي توسط توليدکنندگان نان هاي حجيم توليد و عرضه ميشود که اين اغذيه فروشي ها نانهاي خود را از اين فروشگاه هاي نان تهيه کرده و در اختيار مردم قرار ميدهند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی