واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

سيد محمود موسوي، رئيس اتحاديه سراجان تهران در ادامه اظهار داشت: در چند سال اخير افاغنه با رسوخ و گسترش در صنف سراجان، کم کم بازار را ازآن خود کرده و در نتيجه ايراني ها که سال هاي زيادي در اين کار تبحر داشتند از صنف خارج و يا ورشکسته شده اند. اين در حالي است که کالاها را نيز گران تر از حد معمول به مشتريان عرضه مي کنند. مردم به تصور اينکه افغان ها ارزان تر مي فروشند و اين جو از سالها پيش در اذهان آنها ملکه ذهن شده که ارزان کار مي کنند و سخت کوش تر از ايرانيان هستند.

وي تصريح کرد: خودمان، خود زني کرده ايم و باعث شديم تا افغاني ها بازار بسياري از کالاها را در دست بگيرند. بي توجه به اينکه ما ايرانيان بايد همديگر دوست داشته باشيم تا بتوانيم کشورمان را بسازيم. از اتاق اصناف تهران براي بيرون راندن اين عده کثير از صف سراجان کمک مي خواهم. بايد فعالان اين حوزه را نجات دهيم و دوباره زندگي را به هموطنانم در اين صنف برگردانيم.

موسوي ادامه داد: طبق قانون افغان ها فقط در صورت انجام کارهاي بسيار سخت مي توانند در کارخانجات کارکنند. صنف سراجي کار سختي نيست و نص صريح قانون اجازه فعاليت را به ايشان نمي دهد. با تکيه بر قانون و حمايت اتاق اصناف و اماکن محترم ، اين کار سرعت خواهد گرفت.

وي تصريح کرد: در صنف سراجان بقدر کفايت هنرمند و کارگر ماهر وجود دارد، مي توانيم کالاهاي خود را را صادر کنيم، توليدات ما در حد مدل هاي خارجي است و در منطقه همتا ندارد. کشورهاي عراقارمنستان گرجستانحوزه خليج فارس و … بازارهاي خوبي براي سراجي است. دولت با حمايت از توليدات در عرصه صادرات کيف و کفش مي تواند با تشکيل تيم ورک، همه توليدکنندگان را با يکديگر بسيج و اين کالا را جايگزين نفت کند، چه بسا از نفت هم درآمدش بيشتر باشد.

رئيس اتحاديه سراجان تهران در ادامه افزود: با تعطيلي هاي سال 99 اين صنف، چک هاي برگشتي، موجودي در حساب ها باقي نگذاشت، با تعطيلي مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزش و … ، لغو مسافرت ها و عدم ورود توريست، تعطيلي زيارتگاه ها و عتبات عاليات و… فروش و کسب وکار به درجه کاملي از تعطيلي رسيد؛ بنابراين توان پرداخت ماليات از حد توان اين صنف کاملا خارج است. سازمان امور مالياتي به اصناف معافيت مالياتي اختصاص دهد. مشکلات کشور را همه ارگان ها بايد بر دوش بکشند، اصناف يک تنه تاب تحمل ندارند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی