واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کفش وکيف تهران گفت: ثبت چک ها در سامانه زمان بر و گاها با قطعي اينترنت و طول زمان مواجه است. کارخانجات در تحويل چک هاي صيادي تعلل مي کنند و اين چک ها را زيان ده ارزيابي مي کنند به طوريکه مي گويند سازمان امور مالياتي به چک هاي صيادي 10 درصد ارزش افزوده اضافه مي کند و اين مورد براي کارخانه دار تنها زيان وارد مي سازد.

وي ادامه داد: هر روز مواد اوليه گران مي شود و تا به دست توليدکننده با شرايط مذکور برسد، گراني افزايش يافته و در نتيجه قيمت تمام شده آنقدر گران است که طالبي براي خريد وجود ندارد و کالا رو دست توليدکننده و توزيع کننده باقي مي ماند و تماماً زيان و ضرر را در پي دارد .

حياتي با پيشنهادي مبني بر اينکه براي مبالغ کمتر از 50 ميليون تومان ترتيبي اتخاذ شود از چک هاي قديمي استفاده گردد افزود: معطلي در بانک با رقم هاي پايين فقط وقت مردم را تلف مي کند. بانک ها حداقل براي مبالغ بالا از چک هاي صيادي استفاده کنند. بانک بايد مستقل از دولت باشد. بانک به مثابه خورشيد است که با پرتوافشاني در بازار توليد، صادرات، توزيع و مصرف با برنامه درست باعث نور و گرما مي شود و پديده توليد و تجارت نيز مانند محصولات بانک خواهند بود که برنامه ريزي اصولي نقش فتوسنتز را بازي مي کنند.

وي با انتقاد از عملکرد بانک مرکزي گفت: بانک مرکزي در چند سال اخير تنها با چاپ ارز بدون پشتوانه موجبات تورم در کشور را ايجاد نموده است.هنوز نتوانسته اند پس از 20 سال قيمت ارز را ثابت نگه دارند و هر روز نوسان ارز توليدکننده و واردکننده را بيچاره کرده است. هيچ برنامه منظمي عرضه نمي گردد بايد از کارشناسان خبره و دلسوز استفاده کرد.

حياتي تصريح کرد: در هشت دهه اي که از بانکداري ايران مي گذرد، تمام کشورهاي همسايه و توسعه يافته با در پيش گرفتن سياست هاي کارشناسي درست توانسته اند بانک مرکزي قوي و مستقل از دولت براي خود ايجاد کنند. با تحقق اين موضوع به سمت رشد و پويايي سوق يافتند. اندک کشورهايي مانند ايران با عدم بهره از کارشناسان دقيق بانکي و با فروش ارز بدون پشتوانه، خلق پول کردند و نتوانستند به رشد اقتصادي برسند.

حياتي در پايات گفت: تا زمانيکه روند بانکداري را به شکل کنوني ادامه دهند موفق نخواهند شد؛ بلکه کشوري موفق مي شود که توليد و صادرات داشته باشد؛ هر چه ارزش پول پايين بيايد کشور فقيرتر خواهد شد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی