واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

سيد محمد عبدالهي، رئيس اتحاديه فروشندگان اشياي قديمي و صنايع دستي تهران در ادامه تاکيد کرد: ايران از جمله کشورهايي است که زمينه هاي هنري بسيار را در دل خود جاي داده، هنرمندان بسياري دارد که هر يک براي خود صنعتي را در دست دارند؛ اما عدم استقبال گردشگران خارجي، سال هاي سال است که اجازه نمي دهد تا اين صنايع در کشورهاي ديگر ظهور و حضور پيدا کند.

وي با اشاره به اينکه صنعت گردشگري در اين حوزه بسيار ضعيف عمل کرده افزود: سال هاست که هنر افراد در مغازه ها و گوشه کارگاه ها خاک مي خورد در حاليکه هر يک مي تواند با ارزآوري در هر زمينه اي موجب شکوفايي اقتصادي کشور گردد.

عبدالهي با اشاره به ور شکست شدن عده بي شماري از واحدهاي صنفي اين اتحاديه گفت: گراني مواد اوليه حتي موادي که در کشور خودمان استخراج مي شود مانند برنج و مس، ماشين آلات برش و ابزار هاي دستي و برقي از سويي و افزايش دستمزد کارگران و عدم استقبال از صنايع دستي همه موجبات ورشکستگي صنايع دستي فروشان را فراهم آورده بگونه اي که امروز شاهد تعطيلي و خروج واحدهاي صنفي در اين اتحاديه هستيم.

وي تصريح کرد: در سال هاي گذشته عدد و رقمي براي خريد صنايع دستي در ارگان ها براي کارمندان وجود داشت؛ اما در چند سال اخير اين رقم به صفر رسيده و تمايلي براي خريد در اين حوزه ندارند؛همچنين تعطيلي مراسم هاي مختلف و بزرگداشت ها و تجليل هاي دسته جمعي نيز مانع از آن شده که افراد تمايل داشته باشند از صنايع دستي به عنوان کادو استفاده کنند.

عبدالهي در دلايل کاهش فروش صنايع دستي به کم شدن قدرت خريد مردم اشاره و اضافه کرد: توان و قدرت خريد مردم پايين آمده؛ ضمن اينکه گراني مواد اوليه نيز تاثيرگذار بوده؛ بگونه اي اگر يک انگشتر معمولي با 50 هزار تومان عرضه مي شد امروز با 350 هزار تومان به فروش مي رسد؛ لذا سطح درآمد مردم اجازه خريد نمي دهد، چگونه بتوانند يک سرويس نقره تهيه کنند. بيشتر مردم به فکر تامين معاش هستند تا اينکه صنايع دستي بخرند.

رئيس اتحاديه فروشندگان اشياي قديمي و صنايع دستي تهران ادامه داد: دولت بايد با برنامه ريزي دقيق، جايگاه خوبي را در بازار هاي خارجي براي هنرمندان ايراني بيابد تا اين صنعت جلوه گري کند. با اين شرايط بسياري از هنرهاي ارزشمند در گوشه خانه ها خاک خواهد خورد و فراموش خواهد شد.

عبدالهي در پايان در خصوص نحوه فعاليت افراد در شبکه هاي مجازي در حوزه صنايع دستي گفت: هر فردي بخواهد در شبکه هاي مجازي فعاليت کند ضمن دريافت نماد مورد نظر از سازمان صمت، بايد از اتحاديه مجوز دريافت کند. اتحاديه نيز براي اين کار ضوابط خاص خود را دارد. ما اول مي خواهيم مردم زيان نکنند و اجناس اصلي به قيمت واقعي به دست شان برسد. در برابر هيچ تخلفي هم اغماض نخواهيم کرد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی