واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

بنا به گفته محمدرضا فرجي، رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران، نخستين همايش اصناف دانش بنيان، فناور و هوشمند» امروز چهارشنبه ساعت 9 صبح با هدف اصلاح ساختار و خدمات هوشمندسازي برگزار ميشود.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران درباره اين همايش که قرار است امروز چهارشنبه 16 شهريور در سالن اجلاس سران با همکاري اتاق اصناف برگزار شود، گفت: با توجه به ساختار سنتي اصناف و همچنين گستردگي فضاي مجازي همايش اصناف دانش بنيان، فناور و هوشمند» جهت ارتقاي ساختار برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: يکي از رويکردهاي مهم دولت سيزدهم در سال توليد دانش بنيان و اشتغال آفرين توجه به ساختار و توسعه کسب و کارهاي کوچک و متوسط هست از اين رو براي اينکه گامي جهت تحقق شعار سال برداشته شود و اصناف به سمت بازاريابي و فروش هوشمند حرکت کنند بايد مشارکت اصناف، اتحاديهها در اين مسير بيشتر شود. چرا که اصناف نقش پر رنگي در توليد داخلي دارند و امروزه از sme ها بنگاههاي کوچک» به عنوان موتور پيشران توسعه کشور ياد ميشود.

فرجي توضيح داد: چنانچه دولت از بنگاه هاي خرد و اصناف حمايت کند اين بخش مي تواند نقش موتور محرک را براي توسعه کشور ايفا کند.

دبير همايش اصناف دانش بنيان، فناور و هوشمند» همچنين گفت: براي اينکه موتور محرکه کشور روشن شود بايد ساختار بنگاه ها تغيير کند و اصلاح شود. همچنين بايد به کاهش هزينه هاي اصناف از طريق فناوري، خدمات هوشمندسازي و بازاريابي توجه کنيم و از برندسازي و صادرات غافل نشويم.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران تصريح کرد: البته زماني اين ساختار سنتي اصلاح خواهد شد که دستگاه هاي متولي هم به کمک اصناف بيايند و موانع پيشرو را برطرف کنند.

او در رابطه با اقدامات انجام شده براي اينکه اصناف به سمت فناوري پيش بروند، گفت: آخرين آمار براي بهمن سال گذشته است که تا پايان بهمن سال قبل بيش از 60 درصد واحدهاي صنفي به کارتخوان، 29.2 درصد به ترازوي ديجيتال و 23.7 درصد واحدها به صندوق مکانيزه مجهز شده اند.

دبير همايش" اصناف دانش بنيان، فناور و هوشمند» در پايان بيان کرد: جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي دهد که تا پايان بهمن سال 1400 بيش از دو ميليون و 400 هزار واحد صنفي در کشور فعال بوده اند که نزديک به نيمي از آنها توزيعي و فقط حدود 19 درصد آنها توليدي هستند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی