واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

احمد شريفان، رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا تهران با اشاره به دلايل افزايش قيمت کاغذ طي هفته اخير، اظهار داشت: مدتي است که دولت کاغذ را وارد بورس کرده است، اما با توجه به بازار سنتي نشر، شاهد بروز مشکلاتي هستيم.

وي با بيان اينکه عرضه کاغذ در بورس اقدام مثبتي است، ادامه داد: زماني بورس خوب است که فعالان صنف، به اصطلاح با راه آن آشنا باشند؛ به عبارت ديگر بدانند که چگونه بايد در آن کار کنند، اما وقتي فعال اين حوزه نمي داند بايد چهکار کند و از سوي ديگر بازار سنتي هم نداند چگونه با آن کار کند، بازار به چالش کشيده ميشود.
شريفان افزود: در اين زمينه بتازگي با معاون صنايع عمومي و مديرکل دفتر صنايع سلولزي و چاپ وزارت صمت نشستي داشتيم و اين موضوع را بيان کرديم و قرار شد، راهکارهايي براي مديريت اين مساله انديشيده شود.
وي با بيان اينکه پس از عرضه کاغذ در بازار بورس، هر کاغذي که در بازار است طبق قانون بورس، کالاي قاچاق محسوب مي شود، مگر اينکه از بورس خريداري شده باشد، عنوان کرد: از 15 ارديبهشت ماه امسال دستورالعمل اين موضوع صادر شده بود؛ اما اکنون در حال اجرايي شدن است و به همين دليل در بازار نوسان قيمت ايجاد شده است.
شريفان همچنين به مشکل نوسان قيمت جهاني کاغذ اشاره کرد و يادآور شد: در بازارهاي جهاني قيمت کاغذ، حدود 30 تا 40 درصد گران شد، به طوري که به زودي اين افزايش قيمت در بازار احساس خواهد شد؛ البته بخش ديگري از اين موضوع به جنگ اوکراين ارتباط داشت.
وي به عرضه انواع کاغذ خارجي در انبارها اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعات رسيده کاغذ خارجي به وفور در ميان صنف موجود است، از سوي ديگر کاغذ داخلي نيز از سوي کارخانه هاي دولتي در حال تهيه است تا به کمک بازار بيايد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی