واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

رئیس اتاق اصناف مرکز استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد؛ ظرفیت‌های تجارت صنفی استان نیازمند حمایت و تقویت/ ضرورت تقویت پل ارتباطی استان با کشورهای هم‌مرز

,

رئیس اتاق اصناف مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های مرزی در حوزه تجارت و صادرات گفت: سیستان‌ و بلوچستان به واسطه همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین برخورداری از مرز آبی با کشور عمان  و امارات متحده و از طرفی  نزدیکی با هند و یمن، با جمعیتی در حدود ۵۵۰ میلیون نفر روبرو است که چنین ظرفیت بی‌نظیری، ضرورت توجه هر چه بیشتر به اقتصاد شهرهای مرزی را دوچندان می‌کند.

,

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، سیدعلی میرحسینی افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص مراودات تجاری با کشورهای هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان، تشابهات فرهنگی میان ایران و کشورهای مذکور است. این تشابهات فرهنگی بی‌شک روند دادوستد را تسهیل می‌کند و اعتماد به نفس تجار و کسبه برای توسعه روابط تجاری افزایش می‌دهد.

,

به گفته وی کشورهای همسایه جنوب و جنوب شرقی ایران، غالبا کشورهای مصرف‌کننده هستند که عموما تشریفات گمرکی خاصی برای واردات کالا از ایران ندارند و تجار ایرانی می‌توانند به راحتی اقدام به صادرات کالا کرده و در کمترین زمان ممکن سرمایه خود را بازگردانند.

,

میرحسینی ادامه داد: در حال حاضر اصناف تولیدی استان توانمندی بسیار زیادی برای تأمین نیازهای کشورهای همجوار دارند که در صورت حمایت و تقویت آنها، سالانه می‌توانند ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشند.

,

رئیس اتاق اصناف زاهدان تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای رتبه نخست موالید در کشور است؛ به عبارتی دیگر سیستان و بلوچستان یک استان جوان محسوب می‌شود که می‌تواند نقش موثری در توسعه و رشد اقتصاد استان و کشور داشته باشند. مشروط بر این که شرایط برای آموزش نیروی جوان به منظور ورود به بازار کار فراهم باشد.

,

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از فعالان صنفی، نه تنها از استان سیستان و بلوچستان بلکه از سایر استان‌های کشور، برای فعالیت و کسب و کار به عمان سفر می‌کنند و موفقیت آنها گواه این است که ظرفیت‌های این کشور برای صادرات کالا از ایران بسیار زیاد است. مشروط بر اینکه با حمایت وزارت صمت و سایر ارگان‌های مرتبط، این پل ارتباطی روز به روز تقویت شود.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف ایران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی