واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

در اين مراسم قاسم نوده فراهاني، رئيس اتاق اصناف تهران در سخناني ضمن تسليت اولين سالگرد شهادت سردار سليماني به حضور مقام معظم رهبري ، ملت بزرگ ايران و حاضران در مراسم گفت: ظهور انقلاب اسلامي زمينه ساز رشد و شکل گيري انسان هاي بزرگ و وارسته اي شد که تا قبل از آن، نمونه هاي کمتري را در تاريخ شاهد بوده ايم. انسانهايي که هر کدام به تنهايي براي اين کشور تاريخ ساز و الگو هستند. بسياري از اين مردان در زمان شکل گيري انقلاب با تلاش هاي بي وقفه براي پيروزي انقلاب در زندان هاي رژيم شاه با سخت ترين و شديدترين شکنجه ها يا به شهادت رسيدند يا در اين راه دچار آسيب هاي شديد جسمي و روحي شدند اما از هدف شان کوتاه نيامدند و هرگز تسليم نشدند تا زمينه ساز گام هاي ديگري از انقلاب اسلامي شدند.

رئيس اتاق اصناف تهران در ادامه به هشت دفاع مقدس اشاره کرده و افزود: گام دوم انقلاب، هشت سال دفاع مقدس بود، جنگي که نه خواسته ملت ايران بود و نه ملت عراق؛ بلکه دشمنان قسم خورده انقلاب به سرکردگي آمريکا در منطقه زمينه ساز و تحميل اين جنگ شدند. در اين دوران شاهد رشد بزرگ مردان و نوجوانان در قامت مردان بزرگ هستيم که شايد نمونه َآنها را در هيچ مکتب ديگري با اين خصوصيات ارزشي و بزرگ انساني شاهد نبوديم و يا کمتر ديده ايم. شهيد همت ها، باکري ها، خرازي ها و شهيد حسين فهميده ها را بايد نمونه هايي از هزاران مردان بزرگ در فداکاري، ايثار وشجاعت مطرح کرد.

فراهاني ادامه داد: در همان ميدان جنگ و شهادت و در کنار همان مردان بزرگ و آينده ساز تاريخ کشور، انساني وارسته و بزرگ در حال ايثار بود. بزرگ مردي که با فداکاري هاي بي مانند در جبهه هاي جنگ و شهادت، اکنون عامل تحولات منطقه اي بزرگي به عظمت يک جهان را رقم زده است.

او در عظمت مقام شهيد سردار سليماني اظهار داشت: شهيد حاج قاسم سليماني اين سردار دل ها که در مکتب عاشورا روح و روان خود را تطهير کرده بود و شجاعت، صداقت و وفاداري قمر بني هاشم ابوالفضل عباس و مرداني همانند حبيب ابن مظاهر، اويس قرني و وهب را در مکتب عاشورا بارها و بارها مرور کرده بود، به طور قطع مي دانست در مکتب انقلاب اسلامي با رهبري فرزانه انقلاب، مي توان در دفاع از کشور و حريم خاندان اهل بيت امامت در مقابل اهريمن پليد، عاشوراي ديگري رقم زد و براي آن تلاش کرد و براي آن جان داد.

فراهاني با بيان اينکه رفتار، گفتار و کردار شهيد سليماني يک فرهنگ است تصريح کرد: مکتب سليماني؛ فرهنگي است که تمامي مولفه هاي لازم براي يک جامعه ايده آل را در خود دارد. فرهنگي که گفتار نيک، کردار نيک و رفتار نيک را به کمال رسانده است . بزرگ مردي که نه تنها براي مردم کشورش بلکه براي يک ملت در منطقه فداکاري و ايثار کرد. سرداري که در مقابل همه دشمنان ايران و اسلام در دفاع از هويت و کيان امت اسلامي ايستاده بود.

او در بيان تاثير رشادت ها و مجاهدت هاي سردار سليماني گفت: سردار حاج قاسم سليماني با تلاش هايي که براي مبارزه با داعش و ساير داعش پرورها در منطقه کرد، انسانيت، شجاعت، ايثار و اخلاص را به نهايت کمال رساند. شايد سند اين گفتار را بايد در برگزاري مراسم سالگرد شهادت آن بزرگ مرد در در عراق، لبنان، سوريه و ساير کشورهاي منطقه مشاهده کرد که با چه عظمت و اخلاصي در منطقه خاورميانه برگزار مي گردد. اين حرکت ها ملت هاي منطقه خاورميانه بخوبي نقش ارزشنمد و اثر گذاري سردار سليماني را در دفاع از حريم اسلام و انسانيت در مقابل دشمنان به اثبات رسانده است. ما ملت ايران در هميشه تاريخ به داشتن سردار سليماني افتخار خواهيم کرد و يادمان نخواهد رفت که براي امنيت و دفاع از ايران چه فداکاري ها و رشادت ها انجام دادند.

رئيس اتاق اصناف تهران در پايان تاکيد کرد: يادمان نخواهد رفت که گام هاي بلند و استوارش، خواب را براي دشمنان حرام کرده بود و امنيت را براي ملت هاي منطقه فراهم کرده بود و مهم تر از همه اينها، شاهد بوديم که چه زيبا عاشق مکتب عاشورا بود، چه زيبا زندگي کرد و چه زيبا محبوب همه دل ها شد و به دست ناپاک ترين انسان ها چه زيباتر به آرزويش که شهادت بود رسيد.

در اين مراسم همچنين سردار حسيني مسئول بسيج اقشار سپاه حضرت محمد رسول الله طي سخناني با اشاره به ويژگي هاي سردار شهيد سليماني گفت: از ويژگي هاي مهم اين شهيد گرانقدر ولايت مداري، مردم داري، توجه به اجتماع و معنويت گرايي به معناي تمام خود و از همه مهمتر ارتباط قوي او با خداوند بوده است. به يقين آن چيزي که در خصوص اين ارتباط شنيديم چيزي نيست که هر کسي بتواند نسبت به آن وقوف و بصيرت پيدا کند؛ چرا که رسيدن به چنين جايگاه و مقامي در شان و رتبه هر کسي نيست و بايد مقرب درگاه حق باشي. يک فرد بايد به جايگاهي برسد که لياقت انتخاب شدن از سوي خدا و رسيدن به مقام شهادت و بندگي را داشته باشد.

سردار حسيني در بخشي از صحبت هاي خود به نيازهاي واقعي بشر امروزي اشاره کرد و گفت: از مهمترين نيازهاي کنوني بشر، نيازهاي معنوي او مي باشد که شهدايي همچون سردار سليماني با منش، رفتار، شهادت و سلوک خود در شناساندن و معرفي اين معنويت گام برداشتنداو با اشاره به ويژگي هاي سردار شهيد گفت: برترين ويژگي اين شهيد حرکت در مسير بندگي خداوند بوده است که اگر آدمي به اين مقام و مرتبه برسد هرگونه مجاهدت، رشادت، گذشتن از مال، خانواده ، مقام و از همه مهمتر جان هيچ ارزش و سختي نخواهد داشت.

او تاکيد کرد: عشق رسيدن و وصال به محبوب تنها خواسته اين سردار و شهدا بوده است. آنها بي منت و بدون هيچ چمشداشتي کار کردند و ما بايد اين رويه را سرلوحه کارهاي خود قرار دهيم.

سردار حسيني با اشاره به توصيه هاي مهم شهدا گفت: در وصيت نامه شهدا و اين شهيد گرانقدر، دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب اسلامي و تبعيت از ولايت فقيه جزو مهمترين سفارشات و توصيه ها مي باشد که همگي ما وظيفه داريم در تمام ارکان و لايه هاي مسئوليت هاي خودمان آنها را سرمشق قرار دهيم تا بتوانيم به مانند اين شهدا در مسير حق قرار گيريم.

همچنين حجت الاسلام نعيمي نماينده رهبري در سپاه محمدرسول الله تهران در سخناني ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهدا بويژه سردار سيلماني گفت: در مقام و جايگاه ايشان همين بس که رهبر معظم انقلاب ايشان را شهيد بين المللي خواندند؛ چرا که اثر کارها و اقدامات ايشان و برد شهادت او فراتر از بعد ملي و منطقه اي بود.

او افزود: همچنين رهبر معظم از مکتب سليماني نام برد که نشان دهنده عظمت و بزرگي منش و رفتار او مي باشد؛ تداوم مکتب اسلام نياز به الگوي زمان دارد که سردار شهيد الگوي زمان ما بودند.

حجت الاسلام در بخشي از صحبت هاي خود تصريح کرد: يکي از راه هاي تحقق دولت اسلامي به وجود و حضور الگوهاي زماني برمي گردد که شهيد سلماني به عنوان يک الگوي اسلامي، مدير اسلامي، فرمانده اسلامي و خادم اسلامي زمانه ما بودند؛ لذا بايد رفتار او به تمام لايه هاي جامعه ما تسري پيدا کند.

در پايان اين مراسم از تعدادي از خانواده شهداي حرم با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل به عمل آمد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی