واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

حسين قدياني، رئيس اتحاديه فروشندگان کالاي تهران در پاسخ به چرايي کاهش فروش واحدهاي صنفي عرضه کنندگان افزود: در حال حاضر مردم بيشتر به دنبال خريد نيازهاي غذايي و بهداشتي خانواده هاي خود هستند، مگر اينکه الزاما ازدواجي صورت پذيرد تا عده اي براي خريد کالاهاي خواب به واحدهاي صنفي ما مراجعه کنند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب بيان کرد: ويروس کرونا به تمام واحدهاي صنفي توليدي و توزيعي آسيب زده و توليدکنندگان و فروشندگان کالاهاي خواب نيز از اين مساله مستثني نيستند.

قدياني با بيان اينکه در طول هشت ماه گذشته که وضعيت تهران در شرايط قرمز و يا زرد قرار داشت، کاسبي خيلي کاهش يافته واحدهاي صنفي ما که در گروه 2 شغلي قرار داشتند 50 درصد کاسبي خود را از دست دادند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب تهران در پاسخ به سواليمبني بر اينکه آيا واحدهاي صنفي شما از تسهيلات 12 و يا 16 ميليون توماني دولت استفاده کرده است، افزود: تسهيلات 12 و يا 16 ميليون توماني دولت در اين شرايط دردي را دوا نمي کند وقتي که يک تشک حدود 10 ميليون تومان قيمت دارد اين ميزان تسهيلات براي توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب بسيار اندک است.

قدياني اظهار داشت: برخي از کارگاه هاي توليد تشک و کالاي خواب اين ميزان تسهيلات را فقط روزانه به کارگران خود دستمزد پرداخت مي کنند، لذا تسهيلات16 ويا 12 ميليون توماني براي واحدهاي صنفي آنها مبلغ قابل توجهي نيست.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب يادآورشد: کرونا همه دنيا را درگير مشکلات کرده است و ما نبايد از دولت زياد توقع داشته باشيم، اما دولت نيز ميتواند با برنامه ريزي مناسب و ساماندهي فعاليتهاي واحدهاي صنفي حداقل شرايط را براي 70 درصد کاسبي ها مهيا کند تا امورات آنها را بگذرد.

کرونا به همه کاسبي ها در کشور لطمه زده است
قدياني بيان داشت: دولت در اين شرايط به تنهايي نمي تواند مشکلات جمعيت
80 ميليوني را سر و سامان دهد و در اين شرايط توقع اين است که با تعامل و همکاري مشکلات مردم را به حداقل برسد، زيرا کرونا در کشور به همه کاسبي ها لطمه زده است.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب تهران با بيان اينکه کساني هم که درآمد دارند، استرس حفظ سلامتي خانواده را در اين شرايط دارند و بيشتر به دنبال خريد مايحتاج عمومي از جمله مواد غذايي هستند، گفت: انتظار ما اين است که با توکل الهي اين وضعيت به شرايط عادي برگردد تا با رونق کسب و کار کاسبان نيز بتوانند دخل و خرج خود را متناسب کنند.

وي اظهارداشت: وقتي شرايط براي ابتلاي بيماري کرونا مهيا است، مردم براي خريد لحاف، بالشت، تشک، پتو و يا ملحفه در بازار الزامي ندارند و در اين شرايط فقط حفظ سلامتي براي شهروندان مهم است.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب تهران اظهار کرد: در شبکه توليد، توزيع و مصرف اگر يکي از اين ها خوب کار نکند همه لطمه مي بيند، وقتي که مصرف کننده و مشتري در بازار کاهش مييابد و مشتري در بازار نباشد توزيع کننده نيز لطمه مي بيند و وقتي که در شبکه توزيع، فروشي انجام نشود توليد کنندگان به مشکلات بزرگي بر مي خورند.

قدياني يادآورشد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون به علت شيوع بيماري کرونا زمان کاري و فعاليت صنفي توليدکنندگان و فروشندگان نيز درصد شهر کاهش يافته است و با افزايش قيمت 40 تا 50 درصدي مواد اوليه و افزايش ساير هزينه ها، قدرت خريد مردم را نيز بسيار کاهش يافته است.

درآمدهاي افراد يک سوم ارزش خود را از دست داده است
وي با بيان اينکه ارزش يک ميليون تومان با دو سال پيش بسيار متفاوت شده است، افزود: وقتي که درآمدهاي افراد يک سوم ارزش خود را از دست داده و زندگي براي مردم سخت شده، خريد کالاهاي خواب اولويت مردم نيست و اين باعث آسيب جدي به واحدهاي صنفي و مغازه داران شده است.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کالاي خواب در عين حال تاکيد کرد: در اين ميان کساني که مغازه هاي آنها اجارهاي هستند دچار مشکلات بزرگي شده اند و چون کالاهاي خواب وسايل حجيمي هستند و بايد مغازه هاي بزرگي اجاره کنند، لذا اجاره بهاي آنها نيز بسيار زياد است و اندک خريد و فروش به کاسبي آنها لطمه بزرگي زده است.

وي خاطرنشان کرد: هزينه حمل و نقل کالا 3 برابر رشد داشته است و افزايش قيمت مواد اوليه و دستمزد کارگران، هزينه هاي توليد کالاهاي خواب و تشک را بسيار بالا برده است و در مجموع همه اينها باعث فشار بيشتر بر مصرفکنندگان ميشود تا خريد کمتري داشته باشند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان وفروشندگان کالاي خواب اظهارداشت: ارزش پول ما به يک سوم کاهش پيدا کرده و بيش از 50 درصد درآمدهاي افراد نيز براي خريد مواد غذايي و خوراکي ها هزينه مي شود و اگر کسي پولي در بساط داشت براي خريد ساير کالاهاي مورد نياز خود اقدام ميکند.

قدياني در پايان تاکيد کرد: بيماري کرونا مشکلات و محدوديت هاي زيادي را در کشور به وجود آورده و بايد تلاش کنيم به تدريج مشکلات همه واحدهاي صنفي و مردم کاهش يابد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی