واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

اسدالله کارگر، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: امسال با افزايش تورم هزينه هاي توليد افزايش چشمگيري داشته و بر قيمت نهايي ميوه وسبزي تاثير گذاشته است.

کارگر گفت: کوچک شدن جمعيت خانواده ها عامل ديگري جهت کاهش تقاضاي ميوه در بازار است که تا حدودي بر مصرف ميوه و سبزي جات تاثير داشته است.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران با اشاره به مديريت مصرف گفت: با گران شدن محصولات مختلف خانواده ها با مديريت در مصرف ميوه و سبزي قصد تعادل بخشي به درآمد و هزينه هاي خود دارند.

به گفته کارگر؛ امسال با افزايش هزينه هاي توليد، قيمت هر کيلو سبزي نسبت به سال گذشته بيش از 80 درصد گران شده که اين موضوع مي تواند دليلي بر کاهش مصرف سبزي باشد.
وي تصريح داشت: سال گذشته هر کيلو سبزي خوردن بين 3 تا 5 هزار تومان در بازار فروخته مي شد اين در حالي است که در سال جاري قيمت هر کيلو سبزي خوردن بين 8 تا 14 هزار فروخته مي شود.
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران تاکيد کرد: ميوه و سبزي به دليل هزينه هاي بالاي حاشيه توليد، گران و باعث کم شدن حجم مصرف از سبد خانوارها شده به طوري که در سال جاري با افزايش قيمت، مردم کمتر به سراغ خريد سبزي مي روند.

کارگر ادامه داد: امروز بحث تامين ويتامين از ميوه و سبزي براي مردم مهم تر از شکل و اندازه محصول شده است؛ چرا که افزايش قيمت مواد غذايي سهم زيادي از درآمدها را به خود اختصاص داده است.

وي گفت: اگر وضعيت افزايش هزينه هاي جاري مانند بارگيري، کارگر، سبد، کرايه و ساير هزينه هاي ديگر در بخش توليد ميوه و سبزي همچنان روند افزايش داشته باشد، قيمت نهايي محصولات در بازار نيز افزايش خواهد داشت و در نهايت قطعا تقاضاي خريد ميوه و سبزي هر روز کمتر خواهد شد.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران تاکيد داشت: افراد جامعه طبقه بندي شده اند و هر طبقه با توجه به سليقه و قدرت مالي اقدام به خريد ميوه و سبزي ميکنند. از اين رو با افزايش خانوارها در طبقه پايين جامعه انتظار تقويت و بازگشت رونق به بازار کمي دور از واقعيت است.

وي تصريح داشت: در صورتي که دولت راهي براي کاهش هزينه ها در بخش توليد ميوه و سبزي داشته و اجرايي کند ميتوان به بازگشت وضعيت افزايش تقاضاي خريد ميوه و سبزي اميد داشت.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی