واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج عنوان کرد:
مغفول ماندن نقش صنعت کیف و کفش در رشد اقتصادی

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش کرج با اشاره به مغفول ماندن نقش صنعت کیف و کفش در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، خواستار حمایت از کارگاه‌های تولیدکننده در استان و کمک به هدفمند شدن توزیع و فروش آنها دربازارهای داخلی و منطقه شد.

,

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از ایسنا، حسین اباذری گفت: کارگاه‌های تولید کیف و کفش یکی از بهترین فرصت‌های شغلی هستند که به صورت مستقیم حداقل برای ۱۰ نفر و غیر مستقیم برای ۳۰ تا ۴۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند. این صنعت با بهره گیری از تاریخچه غنی و نیروی انسانی ماهر، در صورت توجه و حمایت‌های لازم توانایی رقابت در بازارهای منطقه را دارد.

,

وی ادامه داد: در حالی که ما در بخش تولید کیف و کفش به ویژه چرم حرفی برای گفتن داریم، کارگاه‌های تولید کیف و کفش به دلیل عدم همکاری بعضی از ادارات با آنها، تمایل خوبی برای دریافت جواز ندارند و به صورت زیرزمینی اقدام به تولید کیف و کفش می‌کنند.

,

اباذری تاکید کرد: در حالی که کارگاه‌های تولید کننده کیف و کفش، با اختصاص تسهیلات کم بهره و آسان شدن قوانین بانکی و همکاری برخی ادارات مربوطه قادر هستند با افزایش کیفیت تولیدات خود، در بازارهای منطقه هم به رقابت پرداخته و با ارز آوری، باری از روی دوش دولت بردارند.

,

وی با اشاره به کیفیت کیف و کفش تولید داخل گفت: تولیدات کیف و کفش داخل در نوع خود، از کیفیت لازم برخوردار بوده به طوری که در تولید کفش چرم مردانه و زنانه قوی هستیم. تولیدات کیف و چرم داخلی نسبت به کشورهای ترکیه و ایتالیا که در تولید چرم مطرح هستند، با قیمت‌های مناسب‌تری با همان کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. همین کفش را اگر بخواهیم با نرخ دلار فعلی از ترکیه و ایتالیا وارد کنیم، هزینه بسیار زیادی خواهد داشت و تقریباً ۱۰ برابر قیمت داخلی برای مصرف کننده تمام خواهد شد.

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش ادامه داد: بخشی از کیف و کفش داخل بازار از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود که بیشتر شامل کفش کتانی چینی و کفش بچه‌گانه و صندل زنانه است. دلایل وجود کفش خارجی در بازار هم یکی به دلیل خواست مصرف کننده و دیگری عبور اجناس قاچاق از مبادی ورودی غیرمجاز است. به عنوان مثال کتانی چینی و خارجی به دلیل شکل و جنس آن مورد علاقه و درخواست جوانان است. در خصوص کفش بچه گانه هم چون بیشتر کتانی بوده و تولیدکنندگان به دلیل عدم حمایت‌ نمی‌توانند با جنس خارجی آن رقابت کنند، بیشترچینی هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای ایجاد رقابت باید هم صادرات و هم واردات داشته باشیم. اگر کالای تولیدی ما توان رقابتی دارد باید بسترها و دسترسی آن به بازارهای خارجی فراهم شود. این موضوع برای واردات کالای باکیفیت خارجی هم صادق است‌، اما در مورد کالای قاچاق برخورد و نظارت سختگیرانه نباید فقط از واحد صنفی آغاز شود. بلکه باید از نظارت بر ورودی‌ها، شناسایی انبارها و نحوه توزیع آن اقدام شود.

,

عضو انجمن صنفی کارفرمایی کفش کشور اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان کفش نامی که روزگاری بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار داشته و به عنوان یک برند ملی فعالیت می‌کردند، امروزه به فراموشی سپرده شده و یا عرضه آنها در حد بازار داخلی و به صورت فروش محصولات کارگاه‌های تولیدی دیگر است. استاد کاران کیف و کفش ما درجه یک هستند، ولی به رشد و رونق صنعت و کارگاهای تولیدی کوچک این بخش توجه کافی نشده است. متاسفانه در کشور ما کارگاه‌های کوچک تولیدی که توان بالقوه دارند مورد بی مهری قرار گرفته و موضوع تولید و وجود بازار فروششان ساماندهی نشده است.

,

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روزی برسد که صنعت کفش به یکی از صنعت‌های مهم و پویای این کشور تبدیل شود. ما در انجمن صنفی کارفرمایی کفش کشور که با حضور استان‌های مطرح در تولید کفش تشکیل شده است درصدد اخذ همکاری و مساعدت وزارتخانه‌ها و ارگان‌های بالادستی برای افزایش تولیدات با کیفیت و فراهم کردن صادرات آن حداقل به همسایگان همجوار هستیم. امیدواریم با تحقق این موضوع و توجه به کارگاه‌های کوچک اقتصادی ، تولید و بازار کیف و کفش استان هم‌ رونق بیشتری پیدا کند./ع/

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف ایران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی