واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور اعلام کرده است که از 25 اردیبهشت مجوزهای کاغذی دیگر کارکردی نداشته و همگان برای دریافت مجوز باید شناسه یکتای الکترونیک داشته باشند. این مرکز که در ذیل معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده، با ذکری بلندبالا از اهداف خود در راستای دریافت الکترونیکی مجوز کسب و کار، ضمن راه‌اندازی سامانه‌ای جهت انجام این کار، ابلاغیه مورد نظر را به همه دستگاه‌هایی که مجوز دارند از جمله واحدهای صنفی که پیش از این، از اتحادیه‌هایشان پروانه کسب دریافت می‌کردند، فرستاده است.

در همین راستا همکارانِ امیرسیاح، دبیر مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، ارتباط با اتحادیه‌ها و روسای آن‌ها را کلید زده و با برگزاری جلسات طولانی‌مدت و وعده‌ها و ایجاد اطمینان خاطر در روسای اتحادیه‌ها ضمن اظهارتلویحیِ اجباری‌بودن این امر و با جلب اعتماد آن‌ها، زمینه را فراهم کردند تا روسا در شرایطی که همه‌چیز به‌نظر عادی می‌رسید به همه واحدهای صنفی‌شان، این ثبت‌نام را ابلاغ و الزام کنند که در تاریخ اعلام‌شده برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند که بسیاری از اتحادیه‌ها هم این کار را انجام دادند؛ از آن جمله است اتحادیه فرش دستباف و اتحادیه مصنوعات چرم و لوازم کفش.

در این راستا، روسای دو اتحادیه نام‌برده، برای سهولت در انجام کار و البته به پیشنهاد روابط‌عمومی مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با هزینه‌های خود، فضایی را در یک مسجد اجاره کرده و میز خدمتی گذاشته‌اند تا اعضای اتحادیه که پیش‌تر و بنا به توصیه اکید مرکز ملی از این قضیه و فراخوان حضور برای ثبت نام، مطلع شده بودند به محل اعلام‌شده رفته و شناسه‌شان را دریافت کنند.

تا این‌جای کار، همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسید؛ اتفاقی که رقم خورد و بار دیگر بر بر‌نامگی برخی مسئولان و مراکز وابسته به وزارتخانه‌ها، صحه گذاشت، قطع‌بودن سامانه مورد نظر بود! آن‌طور که از گفته‌های سعید حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش، برمی‌آید، پای آبروی یک صنف و افراد کارکشته و قدیمی کار در میان است که اعتبار خود را در میان مردم و واحدهای صنفی و کف بازار ذره ذره جمع کردند و با اعتماد به گفته‌های مسئولان و روابط‌عمومی‌های بی‌سر و سامان آن‌ها در عرض چند ساعت از دست داده‌اند!

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش در گفتگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، توضیح می‌دهد که «در بحبوحه گرفتاری‌های دارایی و شهرداری، روابط‌عمومی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور از طرف آقای سیاح ضمن برگزاری جالسات متعدد با ما و با بیان اینکه با امنای بازار و روسای اتحادیه‌های دیگر هماهنگ شده‌اند، به اتحادیه ما و فرش دستباف گفتند که با هم تجمیع شوید و اطلاع‌رسانی کنید؛ حالا دو هفته است که با ما مذاکره می‌کنند و ما هم هر کاری که گفتند انجام دادیم؛ مسجدی را اجاره کردیم و هزینه بنر و غیره بماند اما اعضا آمدند و ما مدام با سامانه که قطع بود کلنجار می‌رفتیم و این مسئول روابط‌عمومی اصلا زیر بار نمی‌رفت که سامانه قطع است باز هم گفتند مشکلی نیست و اطلاع‌رسانی کنید و ما از طریق رسانه‌ها و کانال‌هایمان اطلاع‌رسانی کردیم و تلفن زدیم و تعداد زیادی از اعضای اتحادیه را آنجا کشاندیم اما از 9 صبح تا ساعت 12 یک نفر را هم نتوانستیم در سامانه ثبت نام کنیم!»

حیاتی ادامه می‌دهد که «بعد از آن تا ما رفتیم نماز بخوانیم، همه متولیان و مسدولان مرتبط با مرکز ملی کسب و کار گذاشتند، رفتند و تلفنشان را هم جواب نمی‌دهند و مردم هم در محل تجمع کرده و ما را به سخره گرفتند! ما بنر وسط بازار زدیم! سوال ما این است؛ چرا این کار را می‌کنید؟ چرا با آبروی ما بازی می‌کنید؟»

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش، این احتمال را می‌دهد: حالا امکان این وجود دارد که آقایان و خانم‌هایی که تلفنشان را هم جواب نمی‌دهند از این اتفاق استفاده ابزاری کرده و بگویند که ما رفتیم اما اتحادیه‌ها استقبال نمی‌کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران و بنا به گفته‌های حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش، با ناکارآمدی سامانه مربوطه و سر کار گذاشتن اتحادیه‌ها دو اتفاق رقم خورده است؛ یکی برداشت اعضاء از اینکه این سامانه بدون کارکرد بود و موضوع دیگر اینکه ظن اتهام به اعضای صنف و اتحادیه‌هایشان هم وجود دارد که این مرکز اعلام کند همه‌چیز را آماده کرده بود اما اعضاء نیامدند!

حقیقت اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش، چیز دیگری بوده؛ اعضای صنف آمدند اما سامانه قابلیت کارکردن نداشته و این هیچ ارتباطی با اعضای صنف ندارد!

 

 

 

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی