واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

محمد باقر معتمد، رئيس اتحاديه فروشندگان شوفاژ و تهويه مطبوع تهران گفت: در ايام کرونايي نياز به تامين و تهيه مواد غذايي و انواع کالاها در طول شبانه روز، فعاليت شبکه هاي مجازي را براي ارائه کالا و خدمات بيشتر سرعت داد. شرکت آمازون از جمله پيشتازان اين عرصه است. اين شرکت در شرايطي که مشاغل زيادي بيکار شده و توان فعاليت نداشتند، هر روز نيروي کار بيشتري را استخدام مي کرد، ما نيز بايستي در اصناف همين کار را مي کرديم.

معتمد در ادامه بيان داشت: با قبول تکنولوژي مي توان در کنار فعاليت سنتي در هر دو کسب و کار موفق عمل نماييم؛ ضمن اين که هر فردي بخواهد در خصوص کالاها و خدمات اين صنف با شيوه کسب وکار نوين فعاليت کند مي بايستي اول از اتحاديه شوفاژ کسب اجازه نمايد و پروانه اخذ کند و پس از آن از اتحاديه کسب و کارهاي مجازي پروانه بگيرد.

او تاکيد کرد: صنوفي که تخصصي هستند را نمي توان به دست افرادي سپرد که اطلاعات ناقص دارند. ما اول به مردم متعهد هستيم و بعد به فکر کسب درآمد مي باشيم، بنابراين افراد فعال در کالاهاي شوفاژ و تهويه مطبوع بايستي از تبحر کامل برخوردار و کارشناس کالا باشند.

معتمد تاکيد کرد: آنچه ملحوظ نظر است، عدم نظارت کافي و شافي بر فعاليت اين افراد در فضاي مجازي است. بايد روز به روز ابزارهاي لازم براي کنترل و نظارت لازم بر اين سايت ها وشبکه ها بيشتر شود.

او با اشاره به دارا بودن صلاحيت لازم اتحاديه هاي صنفي براي نظارت بر کسب و کار اينترنتي در هر صنفي تصريح کرد: در حال حاضر هيچ کس و هيچ ارگاني به اندازه اتحاديه هاي مربوطه نمي تواند بدرستي بر توليد، توزيع و خدمات هر کالايي تسلط و نظارت داشته باشد، لذا اشراف اتحاديه ها و اطلاع شان از افراد فعال در اين حوزه ضروري است. به صرف اينکه پروانه صادر شود نمي توان انتظار داشت که هيچ مشکلي پيش نيايد؛ بلکه بايد نظارت کامل بر نحوه فعاليت اين سايت ها انجام شود تا حقوق مصرف کننده رعايت گردد.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

خبرهای پیشنهادی