واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

فريدون غمام نو، رئيس اتحاديه ابزارفروشان تهران در ادامه تصريح کرد: ورود بسياري از ابزارآلات را ممنوع کرده اند در حاليکه توليد داخلي نداريم، صنايع به اين ابزارهاي نياز دارند. در جهان روز به روز ابزارآلات جديدتري توليد و کارها بهتر انجام مي شود؛ اما ما نه تنها با کمبود مواجه هستيم؛ بلکه امکان واردات نيز از ما سلب شده، بدون ابزار توان کار نيست.

وي تصريح کرد: بازار تشنه ابزار مانده و تعدادي هم که به طرق مختلف وارد مي شود، با گران ترين قيمت ها در بازار ارائه مي شود و اين احجاف به مصرف کننده است .

غمام نو رکود صنعت ساختمان را يکي از مهمترين دلايل در رکود اين صنف دانسته و تاکيد کرد: صنعت ساختمان بيش از 70 صنف را مشغول مي کند. در چند سال اخير اين صنعت کاملاً راکد مانده و رونق از بسياري از صنوف گرفته شده است. متاسفانه صنايع حمايت نمي شوند.

رئيس اتحاديه ابزارفروشان تهران اضافه کرد: طي دو سال گذشته اصناف فعاليت اقتصادي نداشته اند، اما بسياري از سازمان ها، مطالبه گري خود را دارند. لازم است تا با نگاه کارشناسانه مشکلات را ارزيابي کنند و در نهايت تصميم بگيرند. اگر تنها با يک حساب سرانگشتي بخواهند درآمد اصناف را بررسي کنند، قطعا به اين نتيجه مي رسند که در دو سال متوالي يا تعطيلي دائم و يا نيمه تعطيل بودند، کمبود کالا و گراني نيز اضافه شده، صنعت ساختمان راکد شده، با اين احتساب حال و روز اصناف معلوم است.

وي تصريح کرد: اصناف درآمدي ندارند که بخواهند ماليات بدهند، لذا ضروري است که امسال مشمول معافيت مالياتي شوند در غير اين صورت پولي باقي نمانده که از آن ماليات بدهند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی