واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

نورالدين مهري، رئيس اتحاديه پيچ و مهره فروشان تهران افزود: اگر برخي از افراد و صنوف بر اساس ضرورت جو حاضر و نياز به آن کالاي مورد نظر، کسب و کاري رونقي داشته اند، نبايد همه اصناف را به آن چوب زد. رمقي براي پرداخت مطالبات به دليل هزينه هاي زياد و عدم درآمد نمانده است. به پرداخت ماليات معتقدم، هرکسي که درآمد دارد بايد ماليات را بپردازد و فرار مالياتي تنها افراد را به کشورشان مديون مي کند.

وي با اشاره به کمبود برخي از مفتول ها براي ساخت پيچ و مهره مورد نياز گفت: مفتول هاي مختلف داراي انواع آلياژها هستند و براي ساخت انواع ابزارها، ملزومات و پيچ و مهره، انواع زيادي مفتول در دنيا وجود دارد. مفتول هايي که در ساخت پيچ و مهره به کارمي رود با مفتول هاي ساختماني کاملاً فرق دارد. در حال حاضر با کمبود مفتول هايي که در ساخت انواع پيچ و مهره مواجه هستيم .

مهري تصريح کرد: هر چه در صنايع بيشتر پيشرفت کنيم به پيچ و مهره هاي تخصصي بيشتري نياز داريم. يکي از صنايع مهم کشور پيچ و مهره است که در همه محصولات و کالاها در انواع مختلف کاربرد دارد. نمي توان هيچ کالايي را بدون پيچ و مهره ساخت، پس نياز به انواع مفتول در انواع آلياژ داريم که لزوما نياز به واردات آن نيز وجود دارد.

وي با اشاره به افزايش حق بيمه کارگران بيان داشت: اصناف در بخش هاي مختلف با ايجاد اشتغال زايي و جذب بيکاران جامعه بار بزرگي را از دوش دولت برداشته است. در همه جاي دنيا براي اين کار به کارفرما پاداش تخصيص مي دهند؛ اما در ايران علاوه بر مشکلات هميشگي، هر سال به ميزان پرداخت حق بيمه کارگران توسط کارفرمايان اضافه مي شود و اين بار نزديک به 50 درصد افزايش يافته است.

مهري تصريح کرد: چرا هيچ گونه رسيدگي نمي شود، کارفرما اين همه مخارج را از کجا تامين کند تا بتواند کارگر هم جذب کند، دولت با مشارکت در پرداخت بخشي از بيمه کارگران، کارفرمايان را ترغيب به جذب کارکر کند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی