واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

داود سعادتينژاد، رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، فيلتر روغن و پنچرگيران تهران در مورد وضعيت بازار روغن اتومبيل اظهار کرد: متاسفانه با اينکه قيمت روغن اتومبيل چه براي خودروهاي بنزيني و چه ديزلي 41 درصد افزايش يافته است، اما کارخانه ها بازهم عرضه را کمتر کرده اند و يا محصولات خود را در کنار روغن خودرو به صورت تحميلي مي فروشند. اينها موانع است که خود کارخانهدارها ايجاد مي کنند و مشکلات بيشتري را هم در سطح بازار به وجود آورده اند.

وي افزود: فروش تحميلي کالا باعث مي شود که مشکلات زيادي براي واحدهاي صنفي و مردم به وجود بيايد، کارخانه ها خود عرضه را کم کردهاند و در عين حال فروش تحميلي دارند براي مثال مي گويند در کنار هر يک کارتن روغن اتومبيل بايد 5 کارتن ضد يخ ببريد. اميدواريم کارخانه ها سطح عرضه را زياد کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، روغن، فيلتر و پنچرگيران تهران تصريح کرد: کارخانه دارها تقاضاي 80 درصد افزايش قيمت داشتند، اما با 41 درصد آن موافقت شد، به نظر ميرسد که علت کاهش سطح عرضه نيز همين موضوع باشد تا تغيير قيمت دوباره اعمال شود. خودروهاي سنگين در بندرگاه سهميه لاستيک و روغن مي گيرند؛ اما براي واحدهاي تعويض روغن که در سطح شهر کار مي کنند مشکل به وجود آمده است.

وي همچنين اضافه کرد: آقاي تابش در يک مصاحبه گفته بودند که سازمان حمايت دخالتي در قيمتگذاري روغن اتومبيل ندارد اما معاون ايشان با افزايش 41 درصدي قيمت موافقت کرده بودند. تنها نهادي که ميتواند در مورد اين کار کارخانهدارها ورود کند سازمان حمايت و همينطور ستاد تنظيم بازار هستند. ما از طرف اتحاديه مکاتبات لازم را با سازمان حمايت و سازمان صمت انجام دادهايم ولي هنوز به ما پاسخي داده نشده است.

سعادتي نژاد در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت بازار لاستيک گفت: بازار لاستيک در آرامش است و مشکلي از نظر توزيع وجود ندارد، قيمت ها هم متناسب است. ولي باز کارخانه ها درخواست افزايش قيمت 15 درصدي کرده اند. متاسفانه با اين حرف ها بازار متشنج ميشود، بازار الان کشش اين افزايش قيمت را ندارد. ستاد تنظيم بازار و سازمان حمايت بايد در اين مورد تصميم بگيرند اما وقتي بازار اشباع است و حتي لاستيکهاي 2019 و 2020 هم در انبار هستند مسلما چنين تصميمي به صلاح نيست و دليلي براي افزايش قيمت نيست. ممکن است کارخانه ها با اين اقدام بخواهند که بازار را تحريک کنند تا فروش خود را افزايش دهند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی