واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

نماینده استان مازندران در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران تأکید کرد؛ آسیب‌های طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها به کسب‌وکارها

,

نماینده استان مازندران در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران و عضو کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران به دغدغه اصناف و فعالان صنفی در خصوص طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده است و زمان مهم‌ترین مولفه در برقراری ارتباط‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

,

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، غلامرضا غضنفری افزود: در شرایطی که روز پنجشنبه تنها در چند کشور جهان به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود، مابقی کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه را به عنوان روز تعطیل در تقویم رسمی خود ثبت کرده‌اند و تجارت خود را بر این اساس در روزهایی غیر از شنبه و یکشنبه انجام می‌دهند.

,

به گفته وی، در چنین شرایطی، اگر قرار باشد طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در کشور به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد، عملا اقتصاد و تجارت بین‌المللی ایران با چالش مهمی روبرو خواهد شد. در واقع تعطیلی روزهای ۵شنبه و جمعه در ایران و روزهای شنبه و یکشنبه در سایر کشورها، به این معناست که امکان کسب و کار و تجارت برای ایران محدود به سه روز در هفته خواهد شد.

,

غضنفری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کسبه و فعالان صنفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه تجارت و صادرات محصول نیز فعالیت می‌کنند و لذا تعطیلی روزهای پنجشنبه باعث کسادی بازار و افت کسب و کار آنها می‌شود.

,

وی در پایان خواستار توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیامدهای تصویب طرح تعطیلی روزهای ۵شنبه شد و تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که مصوبات آنها گره‌ایی از کار بازار و بازاریان کشور باز کند، نه اینکه مانعی به موانع موجود اضافه شود.

,

۰

۴بازدید

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف ایران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی