واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران مطرح کرد؛ چالش تامین لوازم یدکی تاکسی‌های برقی شهرداری تهران

,

رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران واردات خودروهای برقی بدون هماهنگی یا مشورت با کارشناسان خبره این صنف را باعث ایجاد چالش‌هایی از جمله تامین قطعه در بازار دانست.

,

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سید احمد حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران درباره احتمال افزایش قیمت لوازم یدکی در سال جدید گفت: در حال حاضر بازار لوازم یدکی در رکود شدید قرار دارد، این بازار وضعیت بلاتکلیفی را سپری می کند. در توزیع، خرده فروشی و تامین نیاز مالکان خودروها کمبودی وجود ندارد؛ اگر در این خوزه افزایش قیمتی نیز وجود داشته بسیار کمتر از تورم فعلی است. اما در تولید و واردات لوازم یدکی ابهاماتی وجود دارد که اگر برای آن چاره اندیشی نشود، باید انتظار رشد قیمت را داشت.

,

وی افزود: افزایش نهاده های تولید، دستمزدها و رشد نرخ ارز در تعیین قیمت لوازم یدکی اثر گذار خواهد بود، اما دولتمردان باید اجازه تصمیم گیری و فعالیت به بخش خصوصی برای ساماندهی بازار را دهند. متاسفانه بازار لوازم یدکی با واردات خودروهای چینی در چالش است؛ زیرا این محصولات پشت درهای بسته و بدون حضور کارشناسان خبره این صنف در مورد ورود محصولات و تامین قطعات تصمیم گیری می شود. در این میان نیز متاسفانه دیواره کوتاه تر از اصناف و اتحادیه ها وجود ندارد،

,

حسینی همچنین درباره استفاده شهرداری تهران از تاکسی‌های برقی گفت: اگر این خودروها که در ناوگان حمل و نقل عمومی در حال تردد خواهند بود، در سطح شهر دچار حادثه شوند؛ قطعات بدنه آن‎ها چگونه تامین خواهد شد؟ آیا برنامه ای برای تامین خدمات پس از فروش و تهیه قطعات این تاکسی ها در نظر گرفته شده است؟ واردات این خودروها بدون هماهنگی یا مشورت با کارشناسان خبره این صنف بزودی چالش تامین قطعه در بازار ایجاد خواهد کرد.

,

وی ادفزود: وزارت صمت در گذشته به کمک خودروسازان برنامه استقلال این صنعت را دنبال می کرد، اما امروز شاهد واردات خودروهای چینی بدون گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش هستیم. از متولیان باید سوال کرد که چرا قیمت گیربکس یک خودرو چیینی امروز گران تر از گیربکس خودروهای ژاپنی است که از نظر کیفیت قابل قیاس با یک دیگر نیستند.

,

رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران ادامه داد: متاسفانه دسترسی صنف لوازم یدکی دسترسی به قراردادهای خودروسازان و تجار ندارد، نمی دانیم قراردادها از نظر حقوقی جامع و کامل هست یا خیر، بنابراین در اجرا چالش های وجود دارد. در زمانی که هیوندای، کیا و تویوتا به کشور وارد می شد، کمتر معضل تامین و تهیه قطعات برای این خودروها وجود داشت.

,

حسینی با انتقاد از تصدی‌گری دولت در این زمینه گفت: برای ایجاد شفافیت در بازار لوازم یدکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید فعالان بخش خصوصی تصمیم گیر باشند و دولت در حوزه نظارتی فعالیت داشته باشد. تا زمانی که دولت متولی و متصدی بازار لوازم یدکی باشد، خروجی مناسب نخواهد بود و هزینه ها بسیار بالاست.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف ایران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی