واحدهای خبری :
صنف پرورش اندام
صنف ورزش
واحد خبری

به گزارش صنف نیوز

ابراهيم محمد ولي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: امروزه بخصوص پس از شيوع ويروس کرونا کسب و کارهاي نوين رشد بسيار زيادي پيدا کرده است. بسياري از کالاها در اين حوزه به فروش مي رسد. اين نوع کسب و کار در تمام دنيا مشتريان خاص خود را دارد و مورد توجه اکثريت مردم قرار گرفته است. دسترسي آسان و انتخاب راحت بدون ترددهاي شهري و مکاني از جمله مزاياي اين نوع کسب و کار است؛ اما به دلايل زيادي اين شرايط در حال حاضر براي توسعه اين نوع خريد و فروش در صنف طلا و جواهر مهيا نيست.

محمدولي در ادامه بيان داشت: طلا از فلز گرانبها و جواهر از سنگ هاي قيمتي تهيه مي شود،. اين فلز و سنگ بقدري اهميت دارد که ميزان و مبنا براي بسياري از اقلام ديگر است. گران و ارزان شدن آن تاثير زيادي بر قيمهت ديگر کالاها در دنيا مي گذارد.کشور ما نيز تاثير پذيري بالايي دارد،؛ بنابراين نميتواند مانند کالاهاي ديگر به راحتي و به سهولت خريد و فروش شود.

محمدولي با تاکيد بر اعمال نظارت هاي کامل در فضاي مجازي جهت کسب وکار تاکيد کرد: قطعاً مي بايستي درکسب و کارهاي نوين که به صورت مجازي انجام ميشود نظارت مستمر و کافي بر اين نوع خريد و فروش ها انجام گردد. فضاي مجازي فرصت مناسبي است براي کسب و کار هاي جديد اما در اين فرصت افرادي نيز در کمين سوء استفاده از شرايط موجود هستند؛ بنابراين ارگانها و نهادهايي که اين نوع کسب و کارها را مديريت مي کنند بايستي نظارت بر آنها و افرادي که در آن فعاليت دارند را دقيق تر انجام دهند.

او با اشاره به مراجعه متعدد افراد شاکي از فضاي کسب و کار مجازي به اتحاديه افزود: بارها در اين خصوص شکايت هاي بسيار زيادي به اتحاديه شده است اما اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر نميتواند بر اساس هيچ يک از قوانين موجود بر اين نوع کسب و کارها نظارت داشته باشد. در همين خصوص بارها با دستگاه هاي مرتبط مانند اتاق اصناف تهران، اتاق اصناف ايران، پليس فتا نيروي انتظامي، وزارت صنعت معدن نامهنگاري و به گفتگو نشستيم و دلايل را کاملاً توضيح داده ايم اما هنوز جواب قاطع و صريح اي انجام نشده است.

محمدولي تصريح کرد: اتحاديه طلا و جواهر و اعضاي آن داراي کارشناسان بسيار خبره و با تجربه در اين زمينه هستند به صرف اينکه افراد داراي پروانه کسب مجازي مي باشند نميتوان نظارت صحيحي بر روي آنها داشت. ما آمادگي لازم را داريم که در اين فضا به صورت منطقي با زمينهها و بسترهاي مناسب همکاري نماييم.

وي در ادامه گفت: ايرادات بسيار زيادي از جهات سنتي و قانوني بر روي کسب و کارهاي نوين وارد است. اعضايي که در سطح شهر به صورت فيزيکي پروانه کسب مي گيرند را بسيار راحت مي توان رصد کرد و در صورت شکايت به تمام موارد رسيدگي نمود اما دسترسي به افرادي که در فضاي مجازي فعاليت مي کنند به راحتي امکان پذير نيست و زحمات بسيار زيادي براي خريداران ايجاد ميکنند، لذا اميدواريم نهادها و سازمان هاي مربوطه به اين مهم توجه ويژه مبذول داشته و مشکلات را از سر راه بردارند.

جهت مشاهده مصاحبه های صنف نیوز ما را در آپارات و اینستاگرام دنبال فرمایید.

منبع خبر : اتاق اصناف تهران


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرهای پیشنهادی